  • 1. Data: 2006-10-08 20:04:28
    Temat: Zmiana nazwy firmy a umowy
    Od: "adm" <a...@w...pl>

    Witam,
    Mam taka oto sytuacje.
    Byla spolka cywilna, wspolnik musi wyjechac na stale za granice.
    Ja teraz musze rozwiazac spolke i kontynuowac dzialalnosc jako IDG.
    Spolka ma podpisane umowy z klientami na dostarczanie uslug, chodzi
    dokladnie o Internet.
    Teraz mam pytanie. Moze ktos bedzie wiedzial bo szukam i znalesc nie moge.
    Czy spolka musi rozwiazac umowy z klientami a ja musze ponownie zawrzec nowe
    umowy
    z tymi klientami czy wystarczy wyslac do klientow tylko pisma z informacja
    ze zmienia sie tylko nazwa firmy i numer konta. W uslugach nie zmienia sie
    nic.
    Dodam jeszcze od siebie ze kiedy Idea zmieniala nazwe na Orange to ja
    jako klient nic nie dostalem. Jest to podobna sytuacja jak moja.

    ADM

  • 2. Data: 2006-10-09 04:09:32
    Temat: Re: Zmiana nazwy firmy a umowy
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    adm napisał(a):
    > Dodam jeszcze od siebie ze kiedy Idea zmieniala nazwe na Orange to ja
    > jako klient nic nie dostalem. Jest to podobna sytuacja jak moja.

    W przypadku spolki kapitalowej zmienia sie nazwa, ale nie zmienia sie
    podmiot, nip, regon, krs zostaja te same.
    W opisywanym przez ciebie przypadku zmienia sie podmiot, wiec
    najrozsadniejszym jest wypowiedzenie umow przez poprzednia firme, i
    zawarcie nowych.

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2006-10-09 08:02:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Oct 2006, adm wrote:

> [...]
    > z tymi klientami czy wystarczy wyslac do klientow tylko pisma z informacja
    > ze zmienia sie tylko nazwa firmy i numer konta.

    Klienci muszą zaakceptować zmianę.
    W końcu kto inny będzie odpowiadał za umowę, do tego na mniej korzystnych
    dla nich warunkach (poprzednio odpowiadały dwie osoby, teraz będzie
    jedna).
    Jak na mój gust można zawrzeć umowy o zmianie strony będącej
    wykonawcą - jak dla mnie art. 519 KC:
    _117.html
    Aneksy miałyby tę zaletę, że nie trzeba by czekać do upływu okresu
    wypowiedzenia z rozliczeniem przychodów S.C. - bo przecież zapłata
    za umowy w okresie wypowiedzenia byłaby na SC, prawda?

    > W uslugach nie zmienia sie nic.
    > Dodam jeszcze od siebie ze kiedy Idea zmieniala nazwe na Orange to ja
    > jako klient nic nie dostalem. Jest to podobna sytuacja jak moja.

    Nie jest.
    Jak Ty sobie zmienisz sądownie nazwisko albo już będąc 1-os DG OF
    zmienisz wpis w EDG to firma też Ci się zmieni mimo że *osoba*
    zobowiązane będzie ta sama i wtedy sytuacja będzie "podobna".
    W tej chwili zobowiązanie do realizacji umowy ("dług") mają dwie
    osoby, wspólnicy S.C., po zmianie będziesz tylko Ty.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-09 09:23:23
    Od: "Wojtek" <a...@a...lo>

    Podepne się pod pytanie: a co jest ze zmianą adresu siedziby, ale jest to
    kwestia przeprowadzki (też provider)? Trzeba rozwiązywac umowę?

  • 5. Data: 2006-10-09 19:28:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Oct 2006, Wojtek wrote:

    > Podepne się pod pytanie: a co jest ze zmianą adresu siedziby, ale jest to
    > kwestia przeprowadzki (też provider)? Trzeba rozwiązywac umowę?

    Jakoś nie widzę powodu :)
    No chyba że z umowy coś wynika.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-10-09 21:48:57
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

> [...]
    > wypowiedzenia z rozliczeniem przychodów S.C. - bo przecież zapłata
    > za umowy w okresie wypowiedzenia byłaby na SC, prawda?

    A nie wystarczy cesja umowy ?

    --
    Krzysiek M.

  • 7. Data: 2006-10-10 06:58:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Oct 2006, Krzysiek M. wrote:

> [...]
    [...]
    > A nie wystarczy cesja umowy ?

    A nie jest to właśnie "umowa o której mowa w art. 509 i 519 KC"?
    Cesja jest:
    - umową (sama w sobie)
    - w przyp. art. 519 musi być zaakceptowaną zmianą (aneksem) do umowy
    pierwotnej
    Jak zwał tak zwał :) przy zmianie dłużnika wierzyciel musi wyrazić
    zgodę.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-10-12 23:18:33
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

> [...]
    > pierwotnej
    > Jak zwał tak zwał :) przy zmianie dłużnika wierzyciel musi wyrazić

    No własnie przy zmianie DŁUŻNIKA a w opisanym wypadku zmiania sie
    WIERZYCIEL :) Czy przy zmianie wierzyciela dłuznik tez musi wyrazić zgodę ?

    --
    Krzysiek M.

  • 9. Data: 2006-10-13 09:58:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Krzysiek M. wrote:

    > w opisanym wypadku zmiania sie
    > WIERZYCIEL :)

    Mylisz się. Wierzyciel to nie tylko ten kto płaci, także ten kto ma
    jakieś inne zobowiązanie np. zobowiązanie do świadczenia usługi. Przy
    umowach o usługę (dopóki nie zostaną wykonane) każda ze stron jest
    jednocześnie wierzycielem i dłużnikiem.
    W podanej sytuacji możesz bez zgody klientów kazać im płacić za usługi
    innej firmie, ale bez ich zgody nie możesz ich zmusić żeby
    zaakceptowali, że usługę będzie świadczył ktoś inny.

  • 10. Data: 2006-10-14 06:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Oct 2006, Krzysiek M. wrote:

    > No własnie przy zmianie DŁUŻNIKA a w opisanym wypadku zmiania
    > sie WIERZYCIEL :)

    W opisanym przpadku zmnienia się strona umowy dwustronnej - czyli
    ktoś kto jest jednocześnie dłużnikiem i wierzycielem. Swojego długu
    w postaci zobowiązania do świadczenia usługi nie ma prawa przenieść
    bez zgody wierzyciela!
    Wyobraź sobie że ktoś mieszkajścy w Nowym Sśczu zawiera umowę zakupu
    samochodu z lokalnym dealerem.
    A później dowiaduje się że zobowiązanie dostarczenia pojazdu zostało
    przekazane firmie z Sopotu i tam należy realizować wszystkie pretensje
    wraz z pretensjami o kolor, zepsuty kierunkowskaz i całą resztą.
    Wierzytelność, czyli prawo do zapłaty, to już patrz niżej.

    > Czy przy zmianie wierzyciela dłuznik tez musi wyrazić zgodę ?

    Domyślnie nie - tylko o ile tak zastrzeżono w umowie, patrz KC...

    pzdr, Gotfryd