    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana siedziby Sp.zoo
    Date: Sun, 23 Jun 2002 21:03:42 +0200

    news:718b.00004660.3d15fd70@newsgate.onet.pl...
    > Zmieniamy siedzibe firmy jest to Sp.zoo,teraz bedziemy podlegac pod inny
    Urzad
    > Skarbowy i ZUS w jakim terminie musze złozyc odpowiednie dokumenty ( jakie
    > dokumeny? i czy powiadamiam obydwa US-dotychczasowy i nowy??)

    Wspolczuje. Nie ma chyba gorszej rzeczy niz zmiana siedziby wraz ze zmiana
    US :-)

    Odpowiem z pamieci (01.2002 ostatnia zmiana), nie mam kwitow przy sobie.
    1. ZUS nie stanowil jakichs wiekszych problemow. Powiedzieli, ze mozemy
    wysylac kwity tam gdzie wysylalismy. Ale sparwdz telefonicznie w ZUS. Bo
    przy zaswiadczeniu o nie zaleganiu sprawdzili inspektoary dla poprzednich
    siedzib.
    2. US:
    a) PDOP - w nowym trzeba zlozyc druk "zgloszeniowy" (chyba maja jakis
    szablon na ksero, ale ja sam go sobie zrobilem w WORD) + tona kwitow (KRS,
    Regon, umowa spolki itp.). Do starego US pismo o zmianie siedziby. Najlepiej
    podac date zmiany i miesiac od ktorego bedziesz sie rozliczal z CITu.
    b) VAT (a dokladniej komorka rejestracyjna podatnikow): druk aktulizacjny
    NIP-cos tam. Aktualizacja zwiazana ze zmiana siedziby + kwity takie same jak
    dla PDOP. Do starego US pismo o zmianie siedziby.
    c) Oczywiscie do powyzsych kwitow trzeba dolozyc kopie wniosku do KRS, ze
    zglosiles zmiane siedziby. Potem US i tak jeszcze zarzada uzupelnienia
    dokumentacji o aktualny papier z KRS (z wpisana nowa siedziba).
    Nie daj sie spuscic w US na drzewo, ze nie mozesz zmienic siedziby dopoki
    sad nie dokona zmian adresu w KRS.
    3. Regon (od tego chyba trzeba bylo zaczac :-)
    Ale to akurat robi sie najprzyjemniej. Tyle tylko, ze zadaja upowaznienia
    dla osoby, ktora to zalatwia.
    4. No i na koniec zawiadomienie kontrahentow, to juz zalezy od ich
    upierdliwosci, co beda chcieli.

    Pozdrawiam,

    Karol