  • 1. Data: 2002-06-23 16:55:12
    Temat: Zmiana siedziby Sp.zoo
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Zmieniamy siedzibe firmy jest to Sp.zoo,teraz bedziemy podlegac pod inny Urzad
    Skarbowy i ZUS w jakim terminie musze złozyc odpowiednie dokumenty ( jakie
    dokumeny? i czy powiadamiam obydwa US-dotychczasowy i nowy??)
    Prosze o pomoc robie to poraz pierwszy

  • 2. Data: 2002-06-23 19:03:42
    Temat: Re: Zmiana siedziby Sp.zoo
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Skarbowy i ZUS w jakim terminie musze złozyc odpowiednie dokumenty ( jakie
    > dokumeny? i czy powiadamiam obydwa US-dotychczasowy i nowy??)

    Wspolczuje. Nie ma chyba gorszej rzeczy niz zmiana siedziby wraz ze zmiana
    US :-)

    Odpowiem z pamieci (01.2002 ostatnia zmiana), nie mam kwitow przy sobie.
    1. ZUS nie stanowil jakichs wiekszych problemow. Powiedzieli, ze mozemy
    wysylac kwity tam gdzie wysylalismy. Ale sparwdz telefonicznie w ZUS. Bo
    przy zaswiadczeniu o nie zaleganiu sprawdzili inspektoary dla poprzednich
    siedzib.
    2. US:
    a) PDOP - w nowym trzeba zlozyc druk "zgloszeniowy" (chyba maja jakis
    szablon na ksero, ale ja sam go sobie zrobilem w WORD) + tona kwitow (KRS,
    Regon, umowa spolki itp.). Do starego US pismo o zmianie siedziby. Najlepiej
    podac date zmiany i miesiac od ktorego bedziesz sie rozliczal z CITu.
    b) VAT (a dokladniej komorka rejestracyjna podatnikow): druk aktulizacjny
    NIP-cos tam. Aktualizacja zwiazana ze zmiana siedziby + kwity takie same jak
    dla PDOP. Do starego US pismo o zmianie siedziby.
    c) Oczywiscie do powyzsych kwitow trzeba dolozyc kopie wniosku do KRS, ze
    zglosiles zmiane siedziby. Potem US i tak jeszcze zarzada uzupelnienia
    dokumentacji o aktualny papier z KRS (z wpisana nowa siedziba).
    Nie daj sie spuscic w US na drzewo, ze nie mozesz zmienic siedziby dopoki
    sad nie dokona zmian adresu w KRS.
    3. Regon (od tego chyba trzeba bylo zaczac :-)
    Ale to akurat robi sie najprzyjemniej. Tyle tylko, ze zadaja upowaznienia
    dla osoby, ktora to zalatwia.
    4. No i na koniec zawiadomienie kontrahentow, to juz zalezy od ich
    upierdliwosci, co beda chcieli.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 3. Data: 2002-06-24 20:06:05
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Najgorzej jest, jeśli masz kasę fiskalną - tu "serwis kasy" musi dokonać
    "instalacji" w nowym miejscu, o czym i Ty i serwis zawiadamiacie oba urzędy.
    Nie jestem pewien, czy nie trzeba odczytać pamięci fiskalnej przy urzędniku
    (zwykle pięknej urzędniczce, gdyż starzy księgowi jakoś nie są angażowani do
    tej nowoczesności).
    Pzdr
    Krzysztof