  • Data: 2002-12-06 06:42:05
    Temat: Re: Zmiany dot. DG przy tylko 1 kliencie?
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz PIP może uznać że jakias umowa jest stosunkiem pracy nawet gdy
    > obie strony temu zaprzeczają. A jak PIPu nie starczy, może tak
    > zadecydowac sąd.

    No dobrze, a co ten PIP moze zrobic, czy sprawdzac, czy w jakis spodob to
    dotyka pracownikow, czy tylko pracodawce?

    > Wtedy do kłopotów z ZUSem dochodza kłopoty z VATem - osobiste
    > świadczenie usług jest zwolnione z VAT a więc zleceniodawca nie ma prawa
    > go odliczyć.

    No i znow pytanie co tu pracownik moze stracic?
    Place ZUS co miesiac (najnizsza skladka - tu bedzie problem?)
    a w VAT wchodze teraz, takze od stycznia bede juz VATowcem i bede wystawial
    fakturki vat.
    Powiedzmy, ze pracodawca nie bedzie go sobie odliczal.
    Czy w takim przypadku bede mial jakies problemy? Po prostu jesli pracodawca
    sie upiera chcialbym wiedziec co mu grozi, a co mnie.

    Pozdrawiam,
    Janusz