    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiany w rejestracji firm
    Date: Wed, 6 Aug 2003 19:59:04 +0200

    > Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z gościem który miał
    > wątpliwą okazję wyładować dwie gaśnice na tlącym się po
    > kolizji pojeździe, poskutkowało.
    > Wiesz co powiedział ? - że kupi sobie większą, bo te pół
    > kila "środka" to mu tylko przypadkiem wystarczyło....

    Nie wiem czy to mocny argument, bo nawet gdyby dziesięć
    osób napisało na tą grupę podobne słowa to i tak w skali całego
    kraju jest to kropla w morzu.
    No dobra, skoro mamy OT to spytam czy przed wprowadzeniem
    tego przepisu ktoś przeprowadził jakieś statystyczne badania
    uzasadniające wprowadzenie takiego obowiązku? Czy wyniki
    tych badań są gdzieś dostępne? Czy jest jakas analiza ekonomiczna?
    By użyć Twoich słów - mnie sie wydaje, że jako społeczeństwo
    jestesmy podatni na wszelkiej maści manipulacje. W tym przypadku
    grupka cwaniaczków chciała sobie zarobić, a reszta potulnie to
    zaakceptowała. No cóż - chyba codziennie mozna zobaczyć kilka
    filmów w TV na których samochody zaraz po stłuczce zapalają się
    i wybuchają, stąd i powszechne przekonanie jakie to auta są strasznie
    niebezpieczne i zapalne. Ale codzienne doswiadczenia temu przeczą -
    zarówno moje własne jak i moich znajomych.
    Podsumowując - tzw. opinia publiczna jest jak plastelina, którą
    mozna kształtować prawie dowolnie jeśli tylko robi się to umiejętnie :-(

    > Ze swojej strony ponowię argument: na *.prawo kilka razy były
    > dyskusje kiedy ktoś szukał firmy: miał NIP, nazwę, nie miał numeru
    > ewidencyjnego - więc nie wiedział *w którym* urzędzie szukać.

    To prawda, podobne kwestie pojawiają się od czasu do czasu
    na róznych grupach.
    I znowu pytanie - ilu w skali kraju jest takich "ktoś-ów", jaki to
    procent i czy wystarczający aby gonić i grabić kilka milionów DG?

    > Pomijając sprawę że bzdurą jest niemożność uzyskania informacji
    > o numerze ewidencyjnym z US (tj: że brak prawa do złamania
    > *takiej* "tajemnicy skarbowej") to przy KRS nie ma problemu:
    > znasz nazwę - znajdziesz przedsiębiorcę, nawet jak się
    > przeprowadzi za granicę :> (uprzedzam: mieszkam i mam
    > "siedzibę" kilometr od granicy miasta :))

    To może zamiast wprowadzać nowy powszechny i kosztowny
    obowiązek rozsądniej byłoby zastanowić się jak rozwiązać pewne
    kwestie znacznie taniej wykorzystując juz istniejące dane?

    [urzędasy]
    > To rozumiem i popieram :)
    > Przynajmniej ci urzędnicy mieliby zastosowanie: przepisywanie
    > danych z EDG do KRS !! Jakby jeszcze musieli zrobić weryfikację
    > (przez pofatygowanie się do siedziby i sprawdzenie że 50 lat
    > temu tam *był* dom... ;>) ...to by było !
    > :)

    He he :-))
    Ale biurokracja ma to do siebie, że wszyscy urzędnicy i tak mają
    już po uszy roboty, a im jest ich więcej tym więcej mają pracy.

    (..)
    > Ale *niemal wszyscy* uważają to za taki drobiazg, że...
    > szkoda gadać :( Za to tam gdzie jest jakoby ustawowa
    > jawność - są dziwolągi pt. "urząd odmawia" (patrz: podanie
    > namiarów na przedsiębiorcę na podstawie NIP czy numeru
    > księgi wieczystej na podstawie lokalizacji, czyli wpisu
    > do rejestru gruntów). Totalny brak logiki :(

    Ano - ale logika nie jest naszą specjalnością :-(

    > ...dołączam do stosu :)
    ... to ja ponownie :-)

    Pix