    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Znow umowa o dzielo - podejrzane
    Date: Tue, 21 Sep 2004 14:11:43 +0200

    Użytkownik kroton napisał:

    > Dzieki za informacje. Czyli ja pobieram kwote netto a podatek do US
    > wnosi zleceniobirca zajmujac sie przy tym cala papierkowa robota.
    > To chcialem uslyszec: jakis konkretny , silny argument.

    O, tu masz silny. Czasem kogos trzeba walnać w łeb ustawą :-)
    (ustawa o PDoF)

    "Art. 41. 1. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby
    prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne
    niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności osobom
    określonym w art. 3 ust. 1, z tytułu działalności określonej w art. 13
    pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z
    zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy w wysokości 19 %
    należności pomniejszonej o koszty uzyskania przychodów w wysokości
    określonej w art. 22 ust. 9 oraz pomniejszonej o składki potrącone przez
    płatnika w danym miesiącu na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na
    ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b)."

    Maddy co juz niejednego ustawą trzepnęła na odlew :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl