    From: Budzik <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z VAT - czy za kazdym razem ?
    Date: 18 Mar 2003 22:08:37 GMT
    Sender: b...@p...onet.pl@pw111.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl

    Osobnik posiadający mail'a j...@N...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Byłem wczoraj w US w tej sprawie, i zostałem poinformowany, że:
    > a) VAT-6 już nie funkcjonują;
    > b) wynajmujący musi przyjść z kserokopią podpisanej umowy i
    > formularzem NIP-1; nie ma jakiegoś ustawowego terminu, ważne jest
    > nieprzekroczenie kwoty zwolnionej czyli tych 38 tys. zł
    > c) wynajmujący pisze odręcznie oświadczenie o fakcie i dacie
    > rozwiązania poprzedniej umowy wynajmu.
    > To tyle od zabiurewki wagi ciezkiej, co jest prawem, a co jej
    > wymysłem/wygodą to już zupełnie inna historia...
    > JaC

    Chyba nie za bardzo - spróbujmy:
    NIP-1 - raczej nie - w końcu najem to nie działalność, więc nadal jesteś
    osobą nie prowadzącą DG i wszelkie aktualizacje skłdasz na NIP-3.
    Powinieneś jedeynie zawiadomić podatek dochodowy, że będziesz płacił
    zaliczki (można na druku PIT-1) - możesz też wybrac zasady ogólne lub
    ryczałt.
    Co do VAT to już było - nic nie musisz złożyć ponieważ jesteśustawowo
    zwolniony, powinieneśtylko pilnować żeby nie przekroczyć obrotu - w tym
    roku 40900.
    Aha- to pisemne zawiadomienie o końcu poprzedniej umowy rzeczywiście byłoby
    wskazane, choć podstawy nie znam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
    a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer