  • 1. Data: 2003-03-16 18:13:01
    Temat: Zwolnienie z VAT - czy za kazdym razem ?
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Osoba fizyczna złożyła wniosek o zwolnienie z VAT przed rozpoczęciem wynajmu
    lokalu na cele biurowe.
    Umowa się skończyła i następuje ponad rok przerwy.
    Obecnie ta odsoba fizyczna ma rozpocząć wynajem garażu firmie będącej
    płatnikiem VAT na parkowanie samochodu służbowego.
    Czy w zwiazku z tym od nowa trzeba (osoba nie chce być VATowcem z uwagi na
    uciążliwość deklaracji itp.) składać deklarację o zwolnienie z VAT z tytułu
    przychodów nieprzekraczających równowartości ... EUR w ciągu roku ?
    Czy tę deklarację trzeba koniecznie złożyć przed podpisaniem umowy wynajmu /
    rozpoczęciem świadczenia usługi ??
    JaC

  • 2. Data: 2003-03-16 20:20:52
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT - czy za kazdym razem ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 16-03-2003 19:13, Użytkownik 666 napisał:
> [...]
    > uciążliwość deklaracji itp.) składać deklarację o zwolnienie z VAT z tytułu
    > przychodów nieprzekraczających równowartości ... EUR w ciągu roku ?

    Nie trzeba nic składać - obecnie jest sie zwolnionym z VAT domyslnie o
    ile nie przekroczyło sie limitu, zaś żeby zostac VATowcem trzeba sie
    zarejestrować.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-17 12:09:18
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Czyli to zwolnienie z 2001 roku działa jakby bezterminowo ?
    Co rozumiesz przez "zarejestrować" ??
    JaC

  • 4. Data: 2003-03-17 16:58:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-03-2003 13:09, Użytkownik 666 napisał:
    > Czyli to zwolnienie z 2001 roku działa jakby bezterminowo ?
    Dopóki nie przekroczysz progu - tak.

    > Co rozumiesz przez "zarejestrować" ??

    Dokładnie to co napisałam -zarejestrować się. A jak inaczej okreslic
    czynności polegające na złożeniu złoszenia *rejestracyjnego* do VAT i
    uiszczeniu opłaty *rejestracyjnej*?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-03-18 09:38:27
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Byłem wczoraj w US w tej sprawie, i zostałem poinformowany, że:
    a) VAT-6 już nie funkcjonują;
    b) wynajmujący musi przyjść z kserokopią podpisanej umowy i formularzem
    NIP-1; nie ma jakiegoś ustawowego terminu, ważne jest nieprzekroczenie kwoty
    zwolnionej czyli tych 38 tys. zł
    c) wynajmujący pisze odręcznie oświadczenie o fakcie i dacie rozwiązania
    poprzedniej umowy wynajmu.
    To tyle od zabiurewki wagi ciezkiej, co jest prawem, a co jej
    wymysłem/wygodą to już zupełnie inna historia...
    JaC

  • 6. Data: 2003-03-18 22:08:37
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a j...@N...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > To tyle od zabiurewki wagi ciezkiej, co jest prawem, a co jej
    > wymysłem/wygodą to już zupełnie inna historia...

    Chyba nie za bardzo - spróbujmy:
    NIP-1 - raczej nie - w końcu najem to nie działalność, więc nadal jesteś
    osobą nie prowadzącą DG i wszelkie aktualizacje skłdasz na NIP-3.
    Powinieneś jedeynie zawiadomić podatek dochodowy, że będziesz płacił
    zaliczki (można na druku PIT-1) - możesz też wybrac zasady ogólne lub
    ryczałt.
    Co do VAT to już było - nic nie musisz złożyć ponieważ jesteśustawowo
    zwolniony, powinieneśtylko pilnować żeby nie przekroczyć obrotu - w tym
    roku 40900.
    Aha- to pisemne zawiadomienie o końcu poprzedniej umowy rzeczywiście byłoby
    wskazane, choć podstawy nie znam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
    a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer

  • 7. Data: 2003-03-19 12:33:20
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Być może się przejęzyczyłem i rzeczywiście miało być PIT-1
    Ale czy trzeba ten druk "zawiadomić podatek dochodowy, że będziesz płacił
    zaliczki" w ogóle składać, jeśli wynajmujący ciągle będzie poniżej kwoty
    wolnej od podatku (wynajem garażu to mały dochód)?
    I czy trzeba prowadzić jakąś ewidencję, jeżeli do kosztów wynajmu
    wynajmujący chce zaliczyć opłaty ponoszone w administracji, ale także i
    amortyzację lokalu?