  • Data: 2010-01-12 08:18:46
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT w 2010 roku
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Mon, 11 Jan 2010, gonia wrote:
    >

    > To dlaczego ten, kto popełnił TAKĄ SAMĄ głupotę, a do tego zrobił
    > coś co jest sprzeczne z zasadą zwalniania z VAT, czyli *oprócz
    > tej głupoty* zarobił WIĘCEJ, ma mieć LEPIEJ?
    >
    > Przecież nie odnoszę się do tych, którzy PRZYMUSOWO wpadli
    > w VAT! Mowa o tych, którzy WYBRALI VAT, a DODATKOWO przekroczyli
    > próg...

    ja chyba nie rozumiem jednak....

    > Słusznie.
    > I nie widzisz głupoty w tym, że *dodatkowe* przekroczenie aktualnego
    > limitu zwolnienia (oprócz popełnienia głupoty) daje "bonus"?

    dalej nie rozumiem.....

    > Nienienie.
    > Wyraźnie pisałem: mamy dwu takich, którzy popełniają tę samą
    > głupotę. Ten drugi *dodatkowo* robi coś, co "konstrukcyjnie"
    > jest WBREW zasadom zwolnienia: w grudniu zarabia WIĘCEJ.
    > I zostaje zwolniony ze swojej głupoty.
    >
    > Czy to nie głupota (przepisu)?

    dalej nie rozumiem.....

    >[...]
    >
    > Nie zrozumiałaś :) - ja to, czy MF dałby "odpust od głupoty"
    > czy też nie - uważam za drugorzędne.
    >
    > Za pierwszorzędne uważam, że powinien od dotyczyć WSZYSTKICH.
    > WSZYSCY KTÓRZY WYBRALI albo dostają, albo nie dostają.
    > A jest tak, że ci którzy WYBRALI, lecz DODATKOWO zrobili coś
    > stojącego w poprzek zasady zwolnienia uzyskują bonus.

    ci co wybrali,maja prawo zejścia z opodatkowania - po roku, bo to ma być
    kara za mniej lub bardziej słuszny wybór, pod warunkiem oczywiście, ze
    w poprzednim roku nie przekroczyli magicznej kwoty 100 czy 150 tysięcy
    jak dalej będzie

    > Czyli JEŚLIBY mieli mieć prawo "natychmiastowego" zwolnienia
    > z VAT do 100 000 zł, to *tylko* ci, którzy PRZYMUSOWO wpadli
    > w VAT!

    no ale przecież tak jest. Prawo do zwolnienia mają tylko ci, którzy nie
    chcieli (albo nie wykazali takich chęci), ale musieli. Ci, którzy
    musieli się zarejestrować jako podatnicy VAT czynni, ponieważ
    przekroczyli 50 tys. Ale jeżeli znaleźli się w grupie tych, którzy nie
    przekroczyli 100 tys, mogą ponownie wybrać zwolnienie.

    > A ci co *wybrali*, wybrali *tak samo*, jak ci co nie przekroczyli
    > 50 kzł.

    > Widzę że nie:
    > http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3978497

    no tak, ja bardziej tradycyjnie podeszłam do tematu strony i kartek
    wyrywanych;D