    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z VAT w 2010 roku
    Date: Wed, 13 Jan 2010 09:27:05 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Tue, 12 Jan 2010, gonia wrote:
    >

    > Bo przepis jest prosty:
    > +++
    > 2. W 2010 r. podatnicy, u których łšczna warto?ć sprzedaży opodatkowanej
    > w 2009 r. była wyższa niż 50.000 zł i nie przekroczyła 100.000 zł, mogš
    > skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy
    > wymienionej w art. 1, pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym
    > zamiarze naczelnika urzędu skarbowego [...]
    > ---
    >
    > WSZYSTKO.
    > Nie ma ŻADNYCH INNYCH wymagań,

> [...]

    no widzisz? już zrozumiałam, i nawet chciałam przyznać Ci rację, ale.....
    może nie tyle pisze nieprawdę, co inaczej interpretuję; być może
    bardziej zgodnie z intencją ustawodawcy, a mniej z tym co ustawodawca
    powiedział? bardzo prawdopodobne - dlatego nie mogłam zrozumieć;D

    dla mnie ten przepis zmienia kwotę graniczną oraz dodatkowo, pozwala
    wrócić do zwolnienia tym, co przekroczyli 50, ale zmieścili się w 100 z
    całą argumentacją jak wyżej.
    Ustawa z dnia 2.12.2009 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług
    zmienia kwotę w przepisie art.113 ust.1, robiąc dodatkowe zastrzeżenie
    dla tych co musieli a nie chcieli. Nie zmienia ustawy w części
    dotyczącej rezygnacji ze zwolnienia.

    Ale może jednak Ty masz rację, więc chylę czoła, jednak nie
    zaproponowałabym nikomu takiego rozwiązania.