  • 1. Data: 2003-01-30 23:09:18
    Temat: Zwolnienie z ZUS
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

    Prośże o pomoc w interpretacji ustawy "o ułatwieniu zatrudnienia absolwentom
    szkół".
    Ustawa dotyczy zwolnień przez 12 mc z obowiązku opłat składek ZUS.
    Oto url : http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/abs1107.html
    pod którym można ją znaleźć.
    ===============
    Chodzi mi o zapis mówiący iż przepisy ustawy stosuje się do osób (...),
    które są:
    1) absolwentami, którzy uczęszczali w systemie dziennym do ponadpodstawowych
    oraz ponadgimnazjalnych szkół publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach
    szkoły publicznej albo szkoły wyższej,

    (...)

    oraz w okresie do 12 miesięcy, od dnia określonego w dyplomie, świadectwie
    ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu, podjęli po raz
    pierwszy zatrudnienie lub we własnym imieniu podjęli i wykonują działalność
    gospodarczą, zwanych dalej "absolwentami".

    ==================

    Aktualnie jestem studentem 5 roku uczelni państwowej w systemie dziennym.
    Wiec obecnie jestem jedynie absolwentem LO. W okresie 12 miesięcy od dnia
    ukończenia tego LO nie podjąłem pracy. Chce to zrobić właśnie teraz, będąc
    jeszcze studentem.

    Czy wobec tego, mogę skorzystać z tego przepisu powołując się na świadectwo
    ukończenia LO i nie czekając na ukończenie studiów?

    Jeśli nie to czy jeśli założę obecnie działalność, to czy z chwilą odebrania
    dyplomu, mogę ubiegać się o przywileje o których mowa w tej ustawie?

    Nie wiem kto jest autorem tej ustawy, ale dla mnie to cos jest ona nie jasno
    sformowana.

    Jeśli ktoś z Was wie jak to się ja w praktyce stosuje, to proszę o pomoc.

    Z góry dziękuje,

    leszczyq

  • 2. Data: 2003-01-31 10:51:56
    Temat: Re: Zwolnienie z ZUS
    Od: "brutus" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    leszczyq <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    świadectwo
    > ukończenia LO i nie czekając na ukończenie studiów?

    Teraz nie dostaniesz ulgi :-( Moja zona to przerabiala ostatnio, tez jest
    na 5 roku i nic
    z tego

    > Jeśli nie to czy jeśli założę obecnie działalność, to czy z chwilą
    odebrania
    > dyplomu, mogę ubiegać się o przywileje o których mowa w tej ustawie?

    Jesli pozniej bedziesz chcial korzystac z tego przepisu to bedziesz musial
    zamknac
    dzialalnosc przed otrzymaniem dyplomu, a nastepnie zarejestrowac sie na nowo
    juz
    jako absolwent

    > Nie wiem kto jest autorem tej ustawy, ale dla mnie to cos jest ona nie
    jasno
    > sformowana.

    Jak wszystkie ustawy ;-)

    Rafal

  • 3. Data: 2003-01-31 11:32:53
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brutus" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > świadectwo
    >
    > Teraz nie dostaniesz ulgi :-( Moja zona to przerabiala ostatnio, tez jest

    Czemu - dlatego ze jeszcze studiuje? Przecież to paranoja, skoro chce
    rozpocząć teraz działalność to dlaczego mi to utrudniają?
    Musze czekać na ukończenie studiów, jak do tego czasu mógłbym już jakieś
    podatki odprowadzić do państwa. Co najwyżej powinni wprowadzić wymóg bycia
    na co najmniej 3 roku studiów, żeby mięć pewność ze będzie mi zależało na
    ich ukończeniu i że to nie blef z tymi studiami w celu ominięcia części
    ZUSu.

    A jakieś debile wymyśliły przepis i każą mi się najpierw zarejestrować jako
    bezrobotny (napewno cos przy tym jeszcze zapłacić) i dopiero wtedy mogę
    korzystać z ich przepisu który ponoć "ułatwia dostęp do pracy" - chory kraj!

    leszczyq

  • 4. Data: 2003-01-31 14:02:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, leszczyq wrote:
    [...]
    >+ Czemu - dlatego ze jeszcze studiuje? Przecież to paranoja, skoro chce
    >+ rozpocząć teraz działalność to dlaczego mi to utrudniają?

    Niestety normalny tok myślenia. "Skoro sobie daje rady to
    przywalić jeszcze jakąś opłatą" :]
    Przecież .pl musi dbać o twoją emeryturę, prawdaż to ?

    [...]
    >+ A jakieś debile wymyśliły przepis i każą mi się najpierw zarejestrować jako
    >+ bezrobotny (napewno cos przy tym jeszcze zapłacić)

    Wyjątkowo nie.

    >+ i dopiero wtedy mogę
    >+ korzystać z ich przepisu który ponoć "ułatwia dostęp do pracy" - chory kraj!

    Poczytaj grupę dłużej ;) !

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-31 17:39:53
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    -/ w odpowiedzi na list od leszczyq /-
> [...]
    > korzystać z ich przepisu który ponoć "ułatwia dostęp do pracy" - chory kraj!

    I tak powinieneś się cieszyć - ja nie miałem nigdy takiej możliwości i
    zawsze musiałem płacić cały zus, chociaż absolwentem byłem kilka razy...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 6. Data: 2003-01-31 23:30:29
    Od: "kubik" <k...@i...com>

> [...]
    > zamknac
    > dzialalnosc przed otrzymaniem dyplomu, a nastepnie zarejestrowac sie na
    Sorry ale chyba wprowadzasz w błąd. Gdzieś tam jeszcze
    stoi, że warunkiem aby otrzymać zwolnienie jest to iż
    podejmujesz DG w swoim imieniu PIERWSZY raz...

    Kubik

  • 7. Data: 2003-02-03 12:01:20
    Od: "brutus" <b...@p...onet.pl>

    kubik <k...@i...com> wrote in message

    > Sorry ale chyba wprowadzasz w błąd. Gdzieś tam jeszcze
    > stoi, że warunkiem aby otrzymać zwolnienie jest to iż
    > podejmujesz DG w swoim imieniu PIERWSZY raz...

    Sam juz nie wiem jak to jest, ale zobacz na strony zus'u:
    http://www.zus.pl/niusy/udarpdg.htm
    szczegolnie:

    Absolwenci, którzy:
    prowadzili już działalność gospodarczą, ale zakończyli jej prowadzenie przed
    dniem poprzedzającym dzień określony w dyplomie, świadectwie ukończenia
    szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu (dokonali odpowiednich
    wyrejestrowań od dnia poprzedzającego dzień określony w dyplomie,
    świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu lub od
    dnia wcześniejszego), a następnie podjęli prowadzenie działalności od dnia
    określonego w dyplomie, świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o
    ukończeniu kursu, nie wcześniejszego jednak niż od 4 sierpnia 2002 r.
    (dokonali odpowiednich zgłoszeń od 4 sierpnia 2002 r. lub od daty
    późniejszej) - są uprawnieni do złożenia wniosku o zwolnienie z obowiązku
    opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne,

    Ja to tak rozumiem, z drugiej strony to Ty mozesz miec racje

    Rafal

  • 8. Data: 2003-02-03 18:12:25
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    brutus wrote:
    > Ja to tak rozumiem, z drugiej strony to Ty mozesz miec racje

    Obstwiałbym, że jednak Ty masz rację.
    Jestem tegorocznym absolwentem,
    klka lat wstecz miałem zarejestrowaną działalność gospodarczą,
    pytałem w ZUSie - zwolnienie przysługuje mi!

    --
    Pozdrawiam uncas
    No one wants you when you lose...