  • 1. Data: 2003-04-01 12:02:00
    Temat: Zwolnienie z ZUS
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

    Mam kilka pytań w związku z dzisiejszym rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej zwalniającym z ZUS (składki emerytalna, rentowa i chorobowa) wszystkie
    osoby fizyczne prowadzące DG na okres jednego roku (do 1.04.2004).
    Czy owo zwolnienie jest automatyczne, czy też muszę składać jakies ZWUA czy moze
    jakies specjalne oswiadczenie ?
    Kiedy mogę wystąpić również (rozporządzenie coś tam wspomina) o zwolnienie ze składki
    zdrowotnej ?
    Bardzo proszę o odpowiedzi.
    SDD

  • 2. Data: 2003-04-01 12:37:25
    Temat: Re: Zwolnienie z ZUS
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Sebastian D-D -----###
> [...]
    jakies specjalne oswiadczenie ?
    > Kiedy mogę wystąpić również (rozporządzenie coś tam wspomina) o zwolnienie ze

    a to zalezy czy na zgłoszeniu miałeś zaznaczone ubezpieczenia dobrowolne
    czy obowiązkowe (niektórym się myliło) - jeśli obowiązkowe, to nie
    musisz nic składać, ale jeśli przez pomyłkę zaznaczyłeś dobrowolne to
    niestety trzeba złożyć wyrejestrowanie...

    aha - jeśli ktoś podlega dobrowolnemu chorobowe to z tego *musi* się
    wyrejestrować - wyrejestrowanie automatyczne (z urzędu) dotyczy tylko
    ubezpieczeń obowiązkowych

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-01 12:40:08
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Sebastian D-D -----###
    > Kiedy mogę wystąpić również (rozporządzenie coś tam wspomina) o zwolnienie ze
    składki zdrowotnej ?

    no i zapomniałem napisać - zwolnienie ze zdrowotnego zacznie działać po
    spłaceniu długów nieistniejących już od dzisiaj chorych Kas Chorych...

  • 4. Data: 2003-04-01 12:43:04
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    >
    > aha - jeśli ktoś podlega dobrowolnemu chorobowe to z tego *musi* się
    > wyrejestrować - wyrejestrowanie automatyczne (z urzędu) dotyczy tylko

    Super - czyli nie będę musiał biegać do ZUS-u :)

  • 5. Data: 2003-04-01 12:58:05
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    Tylko *Sebastian D-D* <s...@s...pl>
    w poście mógł wyklepać:
> [...]
    > jednego roku (do 1.04.2004). Czy owo zwolnienie jest automatyczne,
    > czy też muszę składać jakies ZWUA czy moze jakies specjalne
    A to nie Prima Aprilis przypadkiem?
    Zwolnienie jest, ale z comiesięcznego składania dokumentów
    rozliczeniowych...

  • 6. Data: 2003-04-01 13:25:10
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    No prosze a niedawno dysuktowano o zwiększonej zdrowotnej osób prowdzących
    działalność a tu prosze wogóle nie potrzeba płacić społecznych tez.
    Wiola