    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z kasy fiskalnej
    Date: Thu, 15 May 2008 14:49:57 +0200

    On Thu, 15 May 2008, Arsen99 wrote:

    > Witam
    > Trochę zaczynam się niepokoić, gdyż czytałem ostatnio parę artykułów o
    > kasach fiskalnych i jakoś nie mogę znaleźć tego co wyczytałem na
    > początku jak otwierałem działalność - mianowicie, że zwolnienie z kasy
    > przysługuję dla osób prowadzących działalność które w całości uzyskują
    > przychód (wszystkie wpłaty) za pośrednictwem banku albo poczty.

    AFAIR nigdy tak dobrze nie było, to nie wystarcza :)
    Musi być *na rachunek bankowy podatnika* - jak podatnik sobie zechce
    zaaplikować wpłatę inną metodą (np. przekazem albo pobraniem), to
    zwolnienia nie ma.

    A przepis np. tu:
    http://podatki.pl/akty/201207.htm
    (rejestracja obowiązkowa ale bezpłatna), tabelka II pozycja 37:
    +++
    Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztš lub przesyłkami
    kurierskimi), z wyjštkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw
    towarów wymienionych w § 4 rozporzšdzenia, za które zapłata w całoœci
    następuje za poœrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
    pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujšcych transakcję
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła
    ---

    > Czy tak jest nadal?

    No, zakładając że np. o przekazie pocztowym albo pobraniu przez
    kuriera nie myślałeś, to mniej więcej (z wyłączeniem zapłaty za wyłączone
    towary o których mowa, czyli paliw, nośników typu CD/DVD/taśma/...,
    sprzętu foto itp)

    BTW: Przeczytaj CAŁE ROZPORZĄDZENIE.
    Najpierw to o kasach.
    A potem to o fakturach.