    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Date: Wed, 8 Nov 2006 01:29:18 +0100

    On Tue, 7 Nov 2006, McBain wrote:

    > O to chodzi, że nie byłem jeszcze zwolniony,

    Ależ byłeś. To tak jak z tym poetą, co to nie wiedział ze całe
    życie prozą mówił... naprawdę!

    > ja dopiero zaczynam DG.

    ...i napisałeś że już zrezygnowałeś ze zwolnienia.
    Więc *już* nie jesteś zwolniony.
    A dlaczego "księgowy kazał" - nie wiemy. "mało danych".

    > Do tych 10 tys Euro to mam jeszcze daleko, daleko, kto wie czy w ogóle
    > do nich dojdę. O taką sytuację mi chodzi.
    > Czyli chyba mogę być zwolniony z VAT.. mylę się?

    Wrrr.... wziął sobie dwa wycinki artykułu na krzyż, te o tym że
    wolno na pasach przechodzić, ale resztę ma gdzieś... słowo!
    Nie mogłeś przynajmniej do końca tego art.113 doczytać??
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    Cytuję:
    +++
    11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat,
    liczšc od końca miesišca, w którym utracił prawo do zwolnienia
    lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia
    okreœlonego w ust. 1.
    ---

    Jak dotrzesz do okolic 2500. posta z archiwum (BTW: *NIE* sugeruję
    żeby czytać po kolei!), to już będziesz wiedzieć że metodą na
    "powrót do zwolnienia" jest ew. spółka cywilna - z jej wadami
    rzecz jasna.

    pzdr, Gotfryd