    From: "Eltra" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot VAT
    Date: Thu, 21 Nov 2002 13:37:25 +0100
    Sender: z...@p...onet.pl@pa202.gorzow.sdi.tpnet.pl

    > >+ US mówi, że mam robic korekty.

    > *DO CZEGO* ?

    Już doszłam. Sorry, że zagmatwiłam, ale nie pasowała mi ta "korekta".

    Specyfika branży - to sezonowość robót, szczyt obrotów pod koniec roku,
    doświadczenie wskazywało, że VAT się kompensuje, a jeśli nadwyżka to warto
    ją zostawić właśnie na XII (budżetówka się budzi i na gwałt wydaje
    pieniądze, coby nie przepadły).
    Budzi się i teraz w kryzysie, ale nie dla wszytkich starcza...:(

    Bywa tak:
    Materiały kupuję w X a roboty kończę w XII. VAT naliczony odliczam w X,
    ale należy płacę za XII, stąd nadwyżka.

    Myślałam, że proste jak drut:
    za X wołam o zwrot za jakieś miesiące - obliczam co i jak ( do tych właśnie
    22% od obrotów ze st 7%)., i czy f-ry zapłacone.

    Chodzi jednak o to , ze okresem rozliczeniowym jest miesiąc i mogłoby się
    zdarzyć, że gdzieś jest do zapłacenia, albo f-ry nieuregulowane. Dla
    porządku jednak, US ma rację.

    Korekty grzecznie zrobiłam. Akurat podregulowałam ten nieszczęsny IX
    (zrezygnowałam z 1-go zwrotu).
    I znów, kurcze no właśnie, problem z zapłaconymi f-rami.
    Wg starej regulacji - do IX , można było mieć niezapłacone, wtedy
    obowiązywał zwykły termin oczekiwania 60 dni.
    Wg nowej, chcesz zwrot, ureguluj wszystkie, lub w/g Modzelewskiego żądaj
    zwrotu do wys. zapłaconych (w VAT) f-rach.

    Moj problem, to niezapłacone f-y w VIII.
    Czy obowiązuje mnie stara regulacja, czy nowa?
    Myślę, że stara, w US znów zdania podzielone.

    A i jeszce jeden (i to chyba zasadniczy).
    W XII. 2001 r. wystawiłam f-rę, duużą na szpital, zapłaconą odwrotnie (coby
    zdążyć wydać celowe fundusze), protokół zakończenia robót w owym XII, a
    roboty skończone w I (Fabryka przysyła z opóźnieniem materiały).
    Akurat Vat z tych materiałów wychodzi mi w II (w I brak sprzedaży). Tu nie
    proszę o zwrot. Duży przekręt - jakby sprawdzali? (że F-a wystawiona
    wcześniej a VAT z tych faktur odliczam później)
    Ech , życie..

    Anita