  • 1. Data: 2004-07-06 16:20:12
    Temat: Zwrot VAT 25 i 60 dni
    Od: "jack" <n...@z...pl>

    Napiszę w uproszczeniu :

    Mam kwotę 1000 zł do zwrotu oddaję deklarację i zarazem wniosek ,że 600 zł
    proszę o wypłatę w terminie 25 dni ponieważ te fakturki mam zapłacone a
    reszta w ciągu 60 dni.
    Jak byście ten problem zinterpretowali ???? Art.87 ustawa VAT. (nie ma tam
    słowa "wszystkie" w podpunkcie który mówi o terminie 25 dniowym)

  • 2. Data: 2004-07-06 17:01:03
    Temat: Re: Zwrot VAT 25 i 60 dni
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "jack" <n...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    tam
    > słowa "wszystkie" w podpunkcie który mówi o terminie 25 dniowym)

    A masz prawo do zwrotu 600zł w zwykłym trybie
    60-dniowym, że chcesz 25 po zapłacie?
    To samo z resztą - 60/180 dni.
    To po pierwsze.
    A po drugie powiedzą, że w ust 6 jest
    mowa o kwotach podatku naliczonego
    wykazanych w deklaracji. Wykazujesz wszystkie kwoty,
    a więc te wynikające z niezapłaconych faktur również
    i już nie spełniasz warunków.
    Podobna formułka była w starej ustawie
    i tak to właśnie było interpretowane.

  • 3. Data: 2004-07-07 10:03:11
    Od: "jaro" <n...@n...pl>

> [...]
    > mowa o kwotach podatku naliczonego
    > wykazanych w deklaracji. Wykazujesz wszystkie kwoty,
    > a więc te wynikające z niezapłaconych faktur również

    Właśnie w starej było słowo "wszystkie" !!
    Problem jest poważny bo kwoty są dużo wyższe i zwroty są co miesiąc.
    Urząd nie wie jak to zinterpretować bo namawiają mnie do wycofania wniosku o
    zwrot w ciągu 25 dni.
    Może ktoś z was ma również ten problem

  • 4. Data: 2004-07-07 10:10:05
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 7/7/2004 12:03 PM, Użytkownik jaro napisał:

> [...]
    > Problem jest poważny bo kwoty są dużo wyższe i zwroty są co miesiąc.
    > Urząd nie wie jak to zinterpretować bo namawiają mnie do wycofania wniosku o

    Nic podobnego. Nowy przepis tylko tym sie różni od starego, że dodano
    wewnątrzwspólnotowe nabycie i import. Wycofaj wniosek i złóż skorygowaną
    deklarację bo sobie kłopotów napytasz.

    --
    "Trzeba żyć jak nowo narodzony anioł, jak kobieta, która kocha lub jak
    człowiek, który ma umrzeć." (Maurice Maeterlinck)

  • 5. Data: 2004-07-08 09:35:03
    Od: "jaro" <n...@n...pl>

    Ok. wniosek wycofałem ale mimo wszystko domagam się interpretacji od US.
    Jednak proszę o opinię czy zapis ten (87 art. ust.6) jest zgodny z dyrektywą
    6 UE ??

  • 6. Data: 2004-07-08 21:29:40
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > Nic podobnego. Nowy przepis tylko tym sie różni od starego, że dodano
    > wewnątrzwspólnotowe nabycie i import. Wycofaj wniosek i złóż skorygowaną
    > deklarację bo sobie kłopotów napytasz.

    ====================
    niezupełnie. Nowy przepis różni się od starego zasadniczo. W starym
    wystarczyło, że kwota podatku którego zwrotu żądamy zanalazła pokrycie w
    zapłaconych fakturach. W nowym przepisie jest mowa o podatku naliczonym.
    Oznacza to, że na dzień złożenia deklaracji należy mieć zapłacone wszystkie
    faktury począwszy od miesiąca w którym pojawiła nam się nadwyżka podatku
    naliczonego nad należnym.

    Atomek

  • 7. Data: 2004-07-08 21:34:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cckec5$ruk$1@news.onet.pl...

    > ====================
    > niezupełnie. Nowy przepis różni się od starego zasadniczo. W starym
    > wystarczyło, że kwota podatku którego zwrotu żądamy zanalazła pokrycie w
    > zapłaconych fakturach.

    Ale tu nie chodzi o zwrot w zwykłym trybie.
    W zakresie zwrotu przyspieszonego na wniosek,
    akurat się niewiele zmieniło.

> [...]
    wszystkie
    > faktury począwszy od miesiąca w którym pojawiła nam się nadwyżka podatku

    Jeśli żadasz zwrotu przyspieszonego.
    Bo rozumiem, że nie jest to myśl ogólna.
    Przedtem też tak było.
    Gdzie ta zasadnicza różnica?

  • 8. Data: 2004-07-08 21:42:49
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > Ale tu nie chodzi o zwrot w zwykłym trybie.
    > W zakresie zwrotu przyspieszonego na wniosek,
    > akurat się niewiele zmieniło.
    ==========
    zgadza się. pokręciło mi się troche.
    atomek

  • 9. Data: 2004-07-09 06:37:38
    Od: "jaro" <n...@n...pl>

    Przecież tu chodzi tylko o to by Państwo mogło dłużej obracać nie swoimi
    pieniążkami.
    Powstaje pytanie czy jest to zgodne z VI dyrektywą UE która wyraża myśl iż
    przedsiębiorca nie powinien zbytnio być obciążony ciężarem tego podatku a
    jedynie ostateczny klient czyli detalista.(to jest moje uproszczenie a nie
    dosłowny cytat).
    Przecież wiemy jak tłumaczono nam ten przepis tzn. chęć nacisku na firmy aby
    szybciej płaciły swoje zobowiązania.
    Skutek jednak jest zupełnie odwrotny ponieważ firmy które eksportują swój
    towar (teraz również sprzedają wewnątrz unii) otrzymują zapłatę bez VAT-u a
    państwo obraca nim 60 dni.
    Prosty przykład : kupuję rzecz za 10 plus 22% VAT tj 12,20 zł i po przeróbce
    sprzedaję za 12 netto za granicę (w kraju sprzedał bym za 14,64 brutto i od
    razu mógłbym rozliczyć się z fiskusem) w tym wypadku jednak fiskus ten
    zatrzymuje sobie różnicę VAT która mi się należy na 60 dni a ja po zapłacie
    pracownika , ZUS-u mam brak w kasie należnego mi Vatu i powstaje problem z
    zapłatą za wcześniej zapłacony towar.
    Przykład jest oczywiście bardzo ale to bardzo uproszczony jednak zgodny z
    rzeczywistością.