  • Data: 2008-02-22 11:23:27
    Temat: Re: Zwrot VAT dla turysty na granicy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    f...@s...poczta.onet.pl pisze:

    > No wlasnie nie, tax free to tax free, a tamto to byl zwykly eksport.

    Eksport jest wtedy gdy robisz odprawę celną na granicy i sprzedawca nie
    nalicza VAT od początku - na fakturze jest stawka 0%.
    Jeżeli nie ma odprawy - sadu itp to niejest i nie był eksport.
    To jest zwrot VAT podróżnym popularnie zwany Tax-Free.

    > Sklep z tax-free wystawia taki kupon tax-free.
    > A potem tax-free potraca ci kolo polowy tego, co ci sie nalezalo :)

    Obsługuję sklep który zwraca VAT podróżnym. Nic nikomu nie potrąca.
    Akurat ci podróżni są w Polsce raz na trzy miesiące i sami przywożą
    podstemplowany na granicy dokument Tax-Free (TAX-FREE!!!!).
    Chyba wiem co obsługuję od roku i co mi skarbówka 3 razy kontrolowała
    _bezwynikowo_.

    Rozdział 6 ustawy o PTU polecam. I do tego rozporządzenie w którym masz
    wzór nalepki Tax-Free i wzór dokumentu Tax-Free wspomnianych w ustawie.

    Termin Tax-Free, poza nalepką i dokumentem wywozu które są tym słowem
    oznaczone, nie istnieje w polskim prawie, to hasło używane tylko
    dlatego, że zrozumiałe jest dla większości obcokrajowców.

    > Zaleta jest to, ze majac postemplowany kupon, mozesz odebrac kase
    > we wlasnym kraju i wlasnej walucie.

    Zaleta czego?

    Mam wrażenie że sobie własne definicje skonstruowałeś, nie mające
    żadnego związku z przepisami i właściwą terminologią i komunikujesz się
    z nami w swoim własnym prywatnym języku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813