  • 1. Data: 2008-06-28 17:38:25
    Temat: Zwrot nadpłaty podatku z US
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    pewnie ten temat powraca ale jakoś nie mogę znaleźć nic na ten temat:
    ile czasu ma US na zwrot kasy za nadpłatę podatku ? słyszałem o 2 miesiącach
    ale podobno nie ma takiego przepisu
    Poza tym - czy 2 miesiące od momentu złożenia czy 2 miesiące od końca
    kwietnia ?

    Po jakim czasie powinienem zacząć się interesować zwrotem ? Jak nie będzie
    kasy to na co mam się powoływać ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-06-28 18:09:59
    Temat: Re: Zwrot nadpłaty podatku z US
    Od: MarC0 <n...@p...pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    > miesiącach ale podobno nie ma takiego przepisu
    > Poza tym - czy 2 miesiące od momentu złożenia czy 2 miesiące od końca

    Z mojego doświadczenia (od 1,5 roku co miesiąc mam zwroty) czeka się do
    60dni od daty złożenia deklaracji(dla ŚT), w praktyce jest to 45dni.

  • 3. Data: 2008-06-28 18:16:11
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarC0" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Z mojego doświadczenia (od 1,5 roku co miesiąc mam zwroty) czeka się do
    > 60dni od daty złożenia deklaracji(dla ŚT), w praktyce jest to 45dni.

    Ale czy dla rocznego PITa też to tak działa ? Bo u mnie minęło już ponad 65
    dni i nadal żadnych wieści z US na koncie.

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-06-28 18:44:07
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale czy dla rocznego PITa też to tak działa ? Bo u mnie minęło już ponad
    > 65 dni i nadal żadnych wieści z US na koncie.

    Nie wiem, czy taki jest przepis, ale słyszalam już wiele razy, ze 3
    miesiace.

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 5. Data: 2008-06-28 19:03:32
    Od: grzess <k...@w...pl>

    Art. 77.
    § 1. Nadpłata podlega zwrotowi w terminie:
    5) 3 miesięcy od dnia złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w
    art. 73 § 2, z zastrzeżeniem § 2,

    pozdrawiam
    grzess

  • 6. Data: 2008-06-28 19:05:46
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    datkowe.eplatnik.pl...
> [...]
    > zeznania lub deklaracji, o których mowa w art. 73 § 2, z zastrzeżeniem §

    Dzięki !
    A jakie oprocentowanie jest jesli się nie wyrobią ?

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-06-28 19:10:12
    Od: grzess <k...@w...pl>

    Art. 73.
    § 2. Nadpłata powstaje z dniem złożenia:
    1) zeznania rocznego - dla podatników podatku dochodowego,

    Art. 77.
    § 2. W przypadku skorygowania deklaracji:
    1) w trybie określonym w art. 274 § 1 pkt 1 - nadpłata podlega zwrotowi w
    terminie 3 miesięcy od dnia upływu terminu do wniesienia sprzeciwu;
    2) przez podatnika - nadpłata podlega zwrotowi w terminie 3 miesięcy od
    dnia jej skorygowania.

    pozdrawiam
    grzess

  • 8. Data: 2008-06-28 19:15:33
    Od: grzess <k...@w...pl>

    Art. 78.
    § 1. Nadpłaty podlegają oprocentowaniu w wysokości równej wysokości
    odsetek za zwłokę pobieranych od zaległości podatkowych, z zastrzeżeniem §
    2.

    grzess

  • 9. Data: 2008-07-02 11:39:51
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > upływu terminu do wniesienia sprzeciwu; 2) przez podatnika - nadpłata
    > podlega zwrotowi w terminie 3 miesięcy od dnia jej skorygowania.

    To teraz pytanie: czy korektą jest poprawnie przez podatnika np. jednej
    pozycji w zeznaniu, z parafką i podpisem, czy jedynie nowe zeznanie,
    złożone w US z zaznaczeniem, że to korekta i wyjaśnieniami?

  • 10. Data: 2008-07-02 11:53:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008, gollum wrote:

    > To teraz pytanie: czy korektą jest poprawnie przez podatnika np. jednej
    > pozycji w zeznaniu, z parafką i podpisem, czy jedynie nowe zeznanie, złożone
    > w US z zaznaczeniem, że to korekta i wyjaśnieniami?

    Musisz odświeżyć Ordynację ;)

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 81
    § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowiš inaczej, podatnicy, płatnicy
    i inkasenci mogš skorygować uprzednio złożonš deklarację.

    § 2. Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygujšcej
    deklaracji wraz z dołšczonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.
    ---

    pzdr, Gotfryd