  • 21. Data: 2007-06-28 11:45:10
    Temat: Re: Zwrot podatku - kiedy ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007, ewka wrote:

    > Jesli kogos znal to byli to rodzice adresata, a nie sam adresat.

    Czekaj, piszesz o sobie czy o mvoicem, bo się trochę gubię? :)

    Bo w sumie chciałem powiedzieć, dosłownie jak napisałem, że istnieje
    możliwość "znania", a w takim przypadku nie ma potrzeby naginania
    procedur: znaczy w tym co pisał mvoicem nie jest potrzebna druga
    część warunku "i naginał procedury".
    Inaczej mówiąc: jak znał, to nie musiał naginać procedur :)

    A znać musiał nie tyle adresata, a odbierającego! - musi
    wiedzieć, czy odbierający spełnia warunki z Prawa Pocztowego
    (a jak osoby której daje pieniadze nie zna, to tym samym
    powinien się upewnić co do jej tożsamości, np. oglądając
    dowód).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-06-28 12:32:06
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706281338520.2724@a64wrk...

    > Czekaj, piszesz o sobie czy o mvoicem, bo się trochę gubię? :)

    Pisze o wlasnym przykladzie.

> [...]
    > (a jak osoby której daje pieniadze nie zna, to tym samym
    > powinien się upewnić co do jej tożsamości, np. oglądając

    Powiedzmy, ze przypuszczalnie znal, ale raczej z widzenia i przynoszenia
    listow nie jakos bardziej, bo to mala miescinka, ale jesli dal kase ze
    zwrotu np. mamie adresata (a adrestatem byla tez i synowa, jako ze ze
    wspolnego rozliczenia) to nie wiem czy to takie ok jest. W koncu nikt nie
    wie w jakich relacjach zyje z dziecmi matka/ tesciowa, a jakby nam nic nie
    powiedziala tylko sobie kase wziela to co? Przez niedopatrzenia US trzebaby
    sie dopominac, a oni musieli by sie dopominac od tesciowej i tak w kolko.
    Chyba duzo latwiej byloby im dobrze sprawdzic w tych swoich bazach aktualny
    adres czy tez konto, tak jak to mialo wedlug zyczenia osoby rozliczajacej
    sie byc.

    Wracajac do tego co od poczatku chcialam przekazac, jest to przyklad na to
    iz maja u siebie burdel i nie mozna sie spodziewac po US dokladnosci.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 23. Data: 2007-06-29 06:46:21
    Od: Basia <B...@g...com>

    wiadomościnews:pan.2007.06.27.00.40.50@gmail.com...

    > Czy można zadzwonić do US i zapytać czy wysłali kasę ?

    Miałam podobną sytację rok temu z męzem. Listonosz przyniósł zwrot do
    domu. Odebrał brat męża i się nie przyznał. Mąż poszedł do US i się
    dowiedział że wysłali po małej burzy w domu wyszło kto debrał.
    Ale fakt zostaje faktem ze US powinformowało o wysyłke kiedy i na jaki
    adres wysłali.

    Barbara

  • 24. Data: 2007-06-29 08:24:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007, ewka wrote:

    > Powiedzmy, ze przypuszczalnie znal, ale raczej z widzenia i przynoszenia
    > listow nie jakos bardziej,

    Istotne, czy wiedział czy to właściwa osoba.
    Bynajmniej nie musi utrzymywać kontaktów towarzyskich!

> [...]
    > wie w jakich relacjach zyje z dziecmi matka/ tesciowa, a jakby nam nic nie
    > powiedziala tylko sobie kase wziela to co?

    To zajrzyj do podanego przepisu, nawet link podsunąłem, bo sam też
    lubię jak gotowe na grupę przychodzi; po prawdzie bez cytatu to takie
    "półgotowe", ale może jednak zajrzysz... ;)

    > Przez niedopatrzenia US trzebaby sie dopominac,

    US to jedno.
    Ale odbiór przesyłek to jest zmartwienie adresata, aby wydał odpowiednie
    dyspozycje Poczcie (z wielkiej litery, bo o konkretną instytucję chodzi).
    Wtrąciłem się tylko do dyskusji o tym, jak to przychodzi niedobry
    listonosz i daje pieniądze komu popadnie :), a nie do do tej części
    że "US źle posłał"!
    Można mieć do US pretencje że posłał przekazem, ale nie można o to
    że przekaz "teściowa zabrała" - w razie czego to US będzie musiał
    zwrócić kwotę przekazu, ale nie kwotę zwrotu (bo tę dołączył prawiłowo,
    jedynie nieprawidłową drogą).

    > Chyba duzo latwiej byloby im dobrze sprawdzic w tych swoich bazach aktualny
    > adres czy tez konto, tak jak to mialo wedlug zyczenia osoby rozliczajacej
    > sie byc.

    Z tym się zgadzam w całej rozciągłości, jeśli MIELI konto a posłali
    mimo to pocztą.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2007-06-29 09:22:59
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706291017010.2372@a64wrk...
    > On Thu, 28 Jun 2007, ewka wrote:

    > To zajrzyj do podanego przepisu, nawet link podsunąłem, bo sam też
    > lubię jak gotowe na grupę przychodzi; po prawdzie bez cytatu to takie
    > "półgotowe", ale może jednak zajrzysz... ;)

    No i zajrzalam ;) Doszlam do Art. 26. punkt 2. podpunkt 3 wydaje mi sie tu
    najbardziej obrazujacy sytuacje. Chyba ze sie myle, to prosze o korekte. No,
    ale mimo tego co znalazlam to wydaje mi sie, ze listonosz nagial procedury,
    bo adresat juz nie mieszkal tam i nie byl zameldowany, a w mysl tej ustawy
    powinien:

    2. Przesyłka, jeżeli nie jest nadana na poste restante, może być także
    wydana ze
    skutkiem doręczenia:

    3) osobie pełnoletniej zamieszkałej razem z adresatem, jeżeli adresat nie
    złożył

    w placówce operatora zastrzeżenia w zakresie doręczenia przesyłki
    rejestrowanej

    lub przekazu pocztowego:

    > Z tym się zgadzam w całej rozciągłości, jeśli MIELI konto a posłali
    > mimo to pocztą.

    No i glownie o to mi chodzilo, ze US ma balagan.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 26. Data: 2007-06-29 14:49:21
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Basia" <B...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]

    dowiedział że wysłali po małej burzy w domu wyszło kto debrał.
    Ale fakt zostaje faktem ze US powinformowało o wysyłke kiedy i na jaki

    Piotrek

  • 27. Data: 2007-06-29 16:26:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007, ewka wrote:

    > No i zajrzalam ;) Doszlam do Art. 26. punkt 2. podpunkt 3 wydaje mi sie tu
    > najbardziej obrazujacy sytuacje. Chyba ze sie myle, to prosze o korekte.

    Nie mylisz się jak chodzi o moje intencje :)

    > No,
    > ale mimo tego co znalazlam to wydaje mi sie, ze listonosz nagial procedury,
    > bo adresat juz nie mieszkal tam i nie byl zameldowany

    A to co innego!

    > No i glownie o to mi chodzilo, ze US ma balagan.

    A ja się starałem ominąć ten składnik posta.

    pzdr, gotfryd

  • 28. Data: 2007-07-02 06:39:54
    Od: Basia <B...@g...com>

    On 29 Cze, 16:49, "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    Był osobiscie bo chcial osobiscie "porozmawiac" o swoim zwrocie byc
    moze da sie tez to zalatwic telefonicznie

    B.