  • 1. Data: 2004-09-04 15:02:10
    Temat: Zwrot podatku (tax free for tourists)
    Od: "Wojciech Kwietniewski" <e...@g...pl>

    Witam!
    Mam taką sprawę. Kumpel kupił w Kanadzie aparat fot., w cenie bylo 15%
    podatku. Na granicy mogą mu to zwrócić, ale podobno wtedy trzeba u nas
    zapłacić cło. Czy to faktycznie tak jest? A jeśli płaci się cło to ile może
    ono wynosić? Będę wdzięczny za info.
    pzdr. Wojtek

  • 2. Data: 2004-09-04 17:17:31
    Temat: Re: Zwrot podatku (tax free for tourists)
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Kwietniewski" <e...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:chcldi$p6f$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Mam taką sprawę. Kumpel kupił w Kanadzie aparat fot., w cenie bylo 15%
    > podatku. Na granicy mogą mu to zwrócić, ale podobno wtedy trzeba u nas
    > zapłacić cło.

    Powinieneś zapłacić cło i VAT (kanada nie jest w UE...), niezależnie od
    tego czy odzyskałeś VAT w kraju zakupu czy też nie.
    Skojarzenie zależności zwrotu VAT i polskich opat celnych dotyczyło np.
    lądowej granicy polsko-niemieckiej gdzie ze względu na wspólną odprawę
    trudne było ukrycie przed polskim celnikiem czynności przeprowadzanych w
    związku ze zwrotem niemieckiego MWSt.
    Niezależnie od tego czy odzyskałeś VAT w kraju zakupu czy też nie.

    > A jeśli płaci się cło to ile może ono wynosić?
    Cło kilka %, ale VAT 22%...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2004-09-15 14:44:46
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

    > Cło kilka %, ale VAT 22%...

    do niedawna chyba bylo 9% ...a potem od calosci kwoty z clem
    22% VAT
    ale masz prawo wywiezc z i potem przywiezc do kraju 2 aparaty
    fotograficzne bez specjalnego potwierdzania/zabezpieczen celnych
    etc. oczywiscie sprzet nie moze byc calkiem "dziewiczy" t.j. raczej przy
    sobie nie nalezy miec pudelka/instrukcji i zagranicznej faktury zakupu :)
    Bez cla chyba mozesz tez wwiezc do 10 rolek filmu.
    Dzieki temu udogodnieniu tak dobrze dotychczas prosperowal
    TIP ("tajny ew. turystyczny import plecakowy") podczas ew. rewizji
    celnej celnik nie mogl zakwestionowac przemycanego sprzetu
    stanowiacego "osobiste wyposazenie, wywiezone wczesniej z kraju"
    chyba ze czlowiek sam sie przyznal ze kupil go wlasnie zagranica.