  • 1. Data: 2004-09-04 09:53:08
    Temat: Zwrot kosztów dojazdów do pracy
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mam pracownika, który będzie dojeżdżał do pracy z daleka samochodem. W
    związku z tym chciałbym potraktować część jego wypłaty, jako zwrot tych
    kosztów dojazdu i w efekcie mniej na niego wydać (co zresztą byłoby zgodne
    ze stanem faktycznym).

    Powiedzmy, że pracownik ma dostać 2000 zł na rękę, z tego 1500 zł na umowę
    o pracę, a 500 zł jako zwrot kosztów dojazdu. Jak to zrobić, żeby wyszło
    najtaniej?

    Księgowa wspominała, że od ryczałtu na samochód trzeba by płacić podatek,
    natomiast gdyby dwa razy w miesiącu wypisać delegację do np. Warszawy, to
    nie trzeba by było go płacić. No ale czy US nie będzie chciał jakiegoś
    potwierdzenia z Warszawy? Mam klientów w Warszawie - czy US będzie
    sprawdzał, czy pracownik u nich był? Bo jeśli tak, to nie będę ryzykował
    dla tych 90 zł podatku.

    Na newsach z kolei przeczytałem o jakiejś umowie użyczenia samochodu
    prywatnego do celów służbowych - ale nie było szczegółów.

    P.

    P.S. Samochód jest _prawdopodobnie_ zarejestrowany na pracownika. Co jeśli
    jest pożyczony?