  • 1. Data: 2004-09-04 09:14:14
    Temat: Umowa o dzielo a osoba nie pracujaca
    Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    jestem osoba aktualnie nie pracujaca (nie ucze sie, nie jestem zarejestrowana na
    bezrobociu)

    mam zlecenie na napisanie programu komputerowego
    kwota zlecenia nie jest wysoka (350 zl)

    w przypadku programu najlepsza byla by umowa o dzielo i tu moje pytanie

    kto odprowadza podatek od takiej umowy, czy Z GORY jest to zalozone ze podatek
    odprowadza zleceniodawca czy tez trzeba to wyszczegolnic w umowie?

    i moja druga watplwosc, czy wogole moge taka umowe podpisac skoro nigdzie nie
    pracuje i nie sa za mnie odprowadzane zadne skladki/ubezpieczenia itp

    dziekuje za wszelkie sugestie i rady

    pozdrawiam
    Wiktoria

  • 2. Data: 2004-09-04 13:48:14
    Temat: Re: Umowa o dzielo a osoba nie pracujaca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004, Wiesia wrote:
    [...]
> [...]
    >+ odprowadza zleceniodawca czy tez trzeba to wyszczegolnic w umowie?

    Wynika z ustawy: musi cię "złupić na rzecz Skarbu Państwa" i za to
    odpowiada własną głową :) Podatek się wyszczególnia na rachunku,
    w zasadzie powinnaś zrobić to ty.

    >+ i moja druga watplwosc, czy wogole moge taka umowe podpisac skoro nigdzie nie
    >+ pracuje i nie sa za mnie odprowadzane zadne skladki/ubezpieczenia itp

    Jakoś przeciwwskazań nie widzę...
    NIP masz ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-04 14:14:03
    Od: "wiesia" <w...@p...onet.pl>

    > Wynika z ustawy: musi cię "złupić na rzecz Skarbu Państwa" i za to
    > odpowiada własną głową :) Podatek się wyszczególnia na rachunku,
    > w zasadzie powinnaś zrobić to ty.

    czyli zalozenie z gory jest takie ze zleceniodawca oplaca podatek
    zeby sie dodatkowo zabezpieczyc moge po prostu w umowie wpisac (wlasnie ja
    przygotowuje) ze do zaplaty jest kwota 350 zl netto i to powino wystarczyc?
    chyba :)

    > Jakoś przeciwwskazań nie widzę...
    > NIP masz ? :)

    tak nip posiadam

    dziekuje za informacje

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-09-04 21:11:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ przygotowuje) ze do zaplaty jest kwota 350 zl netto i to powino wystarczyc?

    To jest trudniejsza sprawa: ponieważ zleceniodawca płaci ZALICZKĘ
    na podatek - i w zależności czy i ile zarobisz dostaniesz z US zwrot
    czy wręcz przeciwnie - to "mogą wyniknąć kfiatki": był taki przypadek
    na grupie (chyba .prawo) że zleceniodawca wypiął się :] na zleceniobiorcę
    powiadając że ... resztę sobie "odzyska z US" !
    Najprościej będzie policzyć; załóżmy że zgodzisz się stracić 56 groszy
    żeby kwota brutto była "okrągła":
    kwota brutto: 480 zł
    koszty ryczałtowe: 96 zł
    podstawa opodatkowania: 384 zł
    nalezny podatek: 72,96 zł
    do wypłaty: 349,44 zł

    ...no chyba że jakieś zaokrąglenie pominąłem :)
    Jak ma ci wyjść 350 zł "do wypłaty" to brutto potrzebujesz
    480 zł 77 groszy :)
    Wpisanie tej kwoty postawi sprawę jasno...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-09-05 11:59:58
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Jak ma ci wyjść 350 zł "do wypłaty" to brutto potrzebujesz
    > 480 zł 77 groszy :)
    > Wpisanie tej kwoty postawi sprawę jasno...

    Jak Ty to liczyleś? Mój arkusz mówi cośc takiego:
    Brutto 412,70
    Koszty 20% 82,54
    Zaliczka 62,70
    Netto 350,00

    Chociaż przy programie kompiterowym to mamy przekazanie praw autorskich
    i możliwe są koszty 50%.

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1830

  • 6. Data: 2004-09-06 08:01:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Sep 2004, Tomasz Staszewski wrote:
    [...]
    > + Jak Ty to liczyleś?

    Machnąłem się: zostawiłem netto od kwoty "do opodatkowania" :]
    Przepraszam za zamieszanie !

    > + Chociaż przy programie kompiterowym to mamy przekazanie praw autorskich
    > + i możliwe są koszty 50%.

    ...to by mi jeszcze większy błąd wyszedł :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)