  • 1. Data: 2004-09-04 12:50:15
    Temat: nowe mieszkanko i odliczenia
    Od: "Maciek" <x...@x...ru>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Odebrałem właśnie nowe mieszkanie od dewelopera (podpisany protokół
    odbioru).
    Chciałbym już zacząć coś w nim robić - i tu pojawia się moje pytanie: czy na
    podstawie podpisanego protokołu odbioru, to co zakupię do remontu (np.
    płytki), będę już mógł odliczyć od podatku, czy muszę mieć podpisane
    wszystkie papiery notarialne i być tam (w nowym mieszkaniu) zameldowany?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2004-09-06 09:00:47
    Temat: Re: nowe mieszkanko i odliczenia
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <x...@x...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawie podpisanego protokołu odbioru, to co zakupię do remontu (np.
    > płytki), będę już mógł odliczyć od podatku,

    Nie możesz.

    > czy muszę mieć podpisane
    > wszystkie papiery notarialne

    Tak. Wazna umowa zakupu notarialna.

    > i być tam (w nowym mieszkaniu) zameldowany?

    Zameldowanie nie ma zwiazku z odpisem ulgi remontowej.

    Urząd Skarbowy porównuje daty faktur z data podpisania aktu notarialnego
    oraz ocenia merytoryczna podstawe odpisu kazdej pozycji.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2004-09-06 09:35:50
    Od: "ktos" <j...@o...pl>

    z wlasnego doswiadczenia
    US. Warszwa Targówek
    mialem taka samo sytuacje rok temu.
    Tylko wazne zebyc mial dokument wydania mieszkania (kluczy) (z data
    wczesniejsza niz faktury do odliczen),
    odbior techniczny to troche za malo

    Mialem faktury z data po odbiorze mieszkania ale przed aktem notarialnym
    Przy zdawaniu pitu musialem okazac wszelkie dokumentu zwiazane z zakupem
    mieszkania+faktury odliczen + akt i bardzo
    wazny okazal sie dokument odbioru mieszkania
    Pani nawet nie robila uwag ze faktury sa za data wczesniejsza niz data aktu
    (roznica prawie 2 miesiecy), sprawdzila tylko czy sa po odbiorze mieszkania
    i nie bylo zadnego problemu.

    Pozdrawiam,
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-09-06 10:45:39
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maciek" <x...@x...ru> napisał w wiadomości

    czy
    > na
    >
    > Nie możesz.

    > Tak. Wazna umowa zakupu notarialna.

    A gdzie to w przepisach jest mowa o "umowie zakupu notarialnej" bo jakoś
    tego nie zauważyłem?

    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2004-09-07 06:57:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Sep 2004, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał
    [...]
    >+ > > Odebrałem właśnie nowe mieszkanie od dewelopera (podpisany protokół
    >+ > > odbioru).
    [...]
    >+ > Tak. Wazna umowa zakupu notarialna.
    >+
    >+ A gdzie to w przepisach jest mowa o "umowie zakupu notarialnej" bo jakoś
    >+ tego nie zauważyłem?

    A to zalezy do czego ona. Do SPRZEDAZY... ?
    W Kodeksie Cywilnym ?
    ++++
    Art. 158. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności
    nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego. [...]
    ----

    O ile mnie pamięć nie myli "powinno" oznacza "musi aby była ważna
    pod względem procesowym": sprzedaż nieruchomości bez notariusza
    jest nieważna. Nie ma jej. Sam protokół odbioru (przy nieruchomości)
    IMHO oznacza że sposobało nam się mieszkanie stanowiące własność
    developera ;) !
    Natomiast co innego czy do odliczenia podatku musi byc "sprzedaż":
    byłbym ostrożniejszy, bo w końcu developer wydaje mieszkanie
    do używania: użyczenie to czy najem ? :) "Tytuł" chyba jest !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-09-07 08:03:37
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > byłbym ostrożniejszy, bo w końcu developer wydaje mieszkanie
    > do używania: użyczenie to czy najem ? :) "Tytuł" chyba jest !

    Oczywiście!
    :-)
    warunkiem skorzystania z ulgi remontowo/modernizacyjnej jest POSIADANIE
    TYTUŁU PRAWNEGO DO LOKALU:
    ''za tytuł prawny do lokalu mieszkalnego uważa się:
    - akt własności budynku lub lokalu mieszkalnego
    - umowę użyczenia
    - umowę najmu lub dzierżawy
    - inny stosunek zobowiązaniowy, z którego wynika prawo podatnika do
    KORZYSTANIA z lokalu mieszkalnego''

    Ogromne wątpliwości stwarza ostania pozycja, ale może ona być bardzo szeroko
    (na korzyść podatników) rozumiana przez urzędy.

    ''tytuł prawny do lokalu stanowi również formalne jego przyjęcie
    udokumentowane np protokołem odbioru lub umową, która ZAWIERA POSTANOWIENIE
    o udostępnieniu podatnikowi lokalu mieszkalnego przed ustanowieniem na jego
    rzecz odrębnej własności lokalu lub spółdzielczego własnościowego prawa do l
    okalu''.

    Dla wszystkich zainteresowanych:
    http://www.izba-skarbowa.waw.pl - zakładka 'pytania podatników' - szukaj
    'tytuł prawny do lokalu'

    - cytaty powyższe wycięte właśnie z odpowiedzi urzędów skarbowych.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński