eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot towaru a paragon › Re: Zwrot towaru a paragon
  • Data: 2018-08-07 16:46:45
    Temat: Re: Zwrot towaru a paragon
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-08-06 o 15:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup

    >> Towar do niego wrócił, kasę zwrócił. Towar przyjął ponownie na
    >> magazyn, zapewne jakoś to udokumentował, a i na zwrot kasy też ma
    >> jakiś dowód (chociażby potwierdzenie przelewu).
    >> Więc ma prawo skorygować zarówno przychód jak i podatek VAT, bo takie
    >> było rzeczywiście zdarzenie gospodarcze i może to zdarzenie wykazać
    >> bez zwróconego paragonu, na podstawie innych dokumentów.
    >> Przecież nie wyrzuci do śmieci zwróconego towaru, bo paragonu z
    >> powrotem nie dostał...
    >
    > Ale sa jeszcze inne przepisy, i tam zapisane, ze ma byc "dowod
    > sprzedazy" załączony w rejestrze zwrotow ...

    Tak jak Liwiusz napisał, zacytuj te przepisy.
    Dowodem sprzedaży może być nie tylko paragon. Może to być umowa, dowód
    zapłaty za towar, inne...
    Zasadniczym celem paragonu z kasy kasy/drukarki fiskalnej nie jest sam
    fakt dokumentowania sprzedaży, lecz ewidencja/rejestracja przychodów na
    potrzeby rozliczenia podatku VAT. Z racji obowiązku rejestracji taki
    paragon może służyć jako dowód sprzedaży, ale nie wyklucza innych
    dowodów. Tak samo brak paragonu, nie oznacza, że sprzedaży nie było,
    może jedynie oznaczać, że przychód ze sprzedaży nie został
    zaewidencjonowany na potrzeby rozliczenia podatku VAT.

    Analogicznie w drugą stronę. W przypadku zwrotu towaru, brak zwróconego
    paragonu nie implikuje, że zwrotu towaru nie było. Są inne dowody, że
    zwrot nastąpił rzeczywiście.

    Gdyby wystarczył sam paragon, którego klienci często nie zabierają z
    lady, to (teoretyzując...) po wyjściu klienta sprzedawca mógłby sobie
    zrobić "zwroty" przy pomocy tych zostawionych paragonów (albo
    wyciągniętych z kosza na śmieci postawionego przy ladzie, do którego to
    klienci po "wciśnięciu" im paragonu przez sprzedawcę do ręki od razu
    wyrzucają.

    Jeszcze raz: dokumentacja księgowa musi odzwierciedlać rzeczywiste
    zdarzenie gospodarcze, a nie wachlowanie paragonami.
    Czy sprzedawca otrzymał paragon czy nie, ma obowiązek zaewidencjonować w
    księgowości zwrot towaru zarówno na potrzeby podatku dochodowego jak i
    podatku VAT.

    Pozdrawiam
    Piotr






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1