eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot towaru a paragon › Re: Zwrot towaru a paragon
  • Data: 2018-08-07 20:35:45
    Temat: Re: Zwrot towaru a paragon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b69b0d5$0$624$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-08-06 o 15:44, J.F. pisze:
    [...]
    >Analogicznie w drugą stronę. W przypadku zwrotu towaru, brak
    >zwróconego paragonu nie implikuje, że zwrotu towaru nie było. Są inne
    >dowody, że zwrot nastąpił rzeczywiście.
    >Gdyby wystarczył sam paragon, którego klienci często nie zabierają z
    >lady, to (teoretyzując...) po wyjściu klienta sprzedawca mógłby sobie
    >zrobić "zwroty" przy pomocy tych zostawionych paragonów (albo
    >wyciągniętych z kosza na śmieci postawionego przy ladzie, do którego
    >to klienci po "wciśnięciu" im paragonu przez sprzedawcę do ręki od
    >razu wyrzucają.

    >Jeszcze raz: dokumentacja księgowa musi odzwierciedlać rzeczywiste
    >zdarzenie gospodarcze, a nie wachlowanie paragonami.

    IMO - tobie sie myli teoria z praktyka.
    Teoretycznie masz racje, a praktycznie ... skad wiesz, ze nie robia
    sobie zwrotow ?
    Przeciez to pieniadze sa :-)

    >Czy sprzedawca otrzymał paragon czy nie, ma obowiązek
    >zaewidencjonować w księgowości zwrot towaru zarówno na potrzeby
    >podatku dochodowego jak i podatku VAT.

    Ale tu o co innego chodzi - jak ma zaewidencjonowac, zeby US mu nie
    robil problemow przy kontroli :-)

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1