  • 1. Data: 2005-10-25 08:27:26
    Temat: Zwykly rachunek a umowy itp ?
    Od: "Gregor" <b...@o...pl>

    Witam

    Prowadze DG zwiazana z uslugami telekomunikacyjnymi i informatyka. Nie
    jestem na VAT tylko wystawiam zwykle rachunki. Czy jezeli wystawiam rachunek
    za dostep do internetu (nie bedzie to odliczane) to czy musze miec umowe z
    ta osoba ?? na caly okres uzytkowania ? Wiem tylko ze umowy napewno musza
    byc dawane jezeli chodzi o FV. A jak sie to ma do zwyklych rachunkow ?

    Pozdrawiam

    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-10-25 08:50:36
    Temat: Re: Zwykly rachunek a umowy itp ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gregor napisał(a):
> [...]
    > ta osoba ?? na caly okres uzytkowania ? Wiem tylko ze umowy napewno musza
    > byc dawane jezeli chodzi o FV. A jak sie to ma do zwyklych rachunkow ?

    Prawo telekomunikacyjne się kłania.

    Art. 56. 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na
    podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do
    publicznej sieci telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej.

    3. Umowa, o której mowa w ust. 2, powinna określać w szczególności:

    1) nazwę, adres i siedzibę dostawcy usług;

    2) świadczone usługi, dane o ich jakości, w tym o czasie oczekiwania na
    przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług
    telekomunikacyjnych;

    3) zakres obsługi serwisowej;

    4) dane szczegółowe dotyczące cen, w tym pakietów cenowych oraz sposoby
    uzyskania informacji o aktualnym cenniku;

    5) czas trwania umowy oraz warunki przedłużenia i rozwiązania umowy;

    6) wysokość kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego
    wykonania usługi telekomunikacyjnej;

    7) tryb postępowania reklamacyjnego;

    8) informację o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub
    poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego.
    [...]

    5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych
    obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
    pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
    dostawcy usług.

    Poza tym czy jesteś zarejestrowany jako przedsiebiorca telekomunikacyjny
    w URTiP-ie?

    M.

  • 3. Data: 2005-10-25 09:18:27
    Od: "Gregor" <b...@o...pl>

    > Poza tym czy jesteś zarejestrowany jako przedsiebiorca telekomunikacyjny
    > w URTiP-ie?

    Tzn. ja mam glownie pytanie odnosnie US bo wiem ze prawo telekomunikacyjne
    jest takie a nie inne i w niedlugim czasie bede zglaszal bo dopiero zaczynam
    DG.
    Chodzi mi tylko czy jak przestawie rachunki US gdzie bedzie pisalo "dostep
    do internetu albo do sieci teleinformatycznej" czy US to wystarczy ??
    przeciez US nie bedzie sie pytal o zgloszenie do URTiP :)

  • 4. Data: 2005-10-25 10:34:04
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > dostawcy usług.
    >

    > Poza tym czy jesteś zarejestrowany jako przedsiebiorca telekomunikacyjny

    a ja dodam jeszcze:

    Rodzaj dokumentu
    postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego

    Sygnatura
    PD-2-415-7/05

    Data
    2005.03.03

    Autor
    Urząd Skarbowy w Nowym Sączu

    Temat
    Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot
    opodatkowania --> Zakres przedmiotowy i podmiotowy

    Słowa kluczowe
    księgi rachunkowe
    przedsiębiorcy
    usługi telekomunikacyjne

    Pytanie podatnika
    Jaki rodzaj ksiąg ma prowadzić przedsiębiorca świadczący usługi
    telekomunikacyjne?

    P O S T A N O W I E N I E

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu działając na podstawie art.
    14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa
    (tekst. jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku z dnia
    18.01.2005 r. w sprawie udzielenia interpretacji w zakresie stosowania
    przepisów prawa podatkowego stwierdza, iż przedstawione we wniosku
    stanowisko nie jest prawidłowe.

    U Z A S A D N I E N I E

    We wniosku zwrócono się z zapytaniem jaki rodzaj ksiąg w 2005 r. ma
    prowadzić przedsiębiorca świadczący usługi telekomunikacyjne.

    Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. ? Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr
    171, poz. 1800 (określa m. innymi prawa i obowiązki przedsiębiorców
    telekomunikacyjnych) art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy).
    Na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego udostępniającego publicznie
    sieci telekomunikacyjne lub świadczącego publicznie dostępne usługi
    telekomunikacyjne na mocy art. 55 ust. 1 tej ustawy nałożony został
    obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania rocznych sprawozdań
    finansowych, poddawania ich badaniu przez biegłego rewidenta i ogłaszaniu
    bez względu na wielkość zatrudnienia, wysokość przychodów oraz sumę aktywów
    bilansu, a także formę organizacyjną tego przedsiębiorcy.
    Ustęp 2 art. 55 stwierdza, że do prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz
    sporządzania, badania i ogłaszania sprawozdań finansowych, o których mowa w
    ust. 1 stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
    rachunkowości.

    W świetle powyższych przepisów jeżeli przedsiębiorca jest
    przedsiębiorcą telekomunikacyjnym i spełnia warunki określone w ustawie
    Prawo telekomunikacyjne, na mocy tej ustawy jest obowiązany do prowadzenia
    ksiąg rachunkowych.

    Powyższa interpretacja:
    - dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu
    prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia, traci swoją moc
    z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących,
    - nie jest wiążąca dla podatnika/następcy prawnego podatnika/osoby
    trzeciej odpowiedzialnej za zaległości podatkowe, wiąże natomiast właściwe
    dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.

    Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej
    w Krakowie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu w
    terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-10-25 11:18:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik my way napisał:

> [...]

    > bez względu na wielkość zatrudnienia, wysokość przychodów oraz sumę aktywów
    > bilansu, a także formę organizacyjną tego przedsiębiorcy.

    Kluczowe w tym zdaniu jest słowo "publicznie". Nie każdy przedsiębiorca
    telekomunikacyjny świadczy publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne.

    M.

  • 6. Data: 2005-10-25 11:20:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Gregor napisał:

> [...]
    > do internetu albo do sieci teleinformatycznej" czy US to wystarczy ??
    > przeciez US nie bedzie sie pytal o zgloszenie do URTiP :)

    Tego ostatniego to bym nie był pewien. A co od reszty - rachunków
    nigdzie nie przedstawiasz, chyba że kontroli z US. Co do umowy -
    odpowiedź dostałeś wcześniej.

    M.

  • 7. Data: 2005-10-25 12:31:00
    Od: "Gregor" <b...@o...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    ?

> [...]

    Ok wiec czekaja mnie umowy jak najszybciej. W razie pierwszej kontroli jak
    cos to dostaje sie ostrzezenie i wytyczne jakies ?? czy odrazu kary i wogole
    wiezienie ? :)
    Jeszcze takie pytanko.... czy wystawiajac regularnie rachunek (nie FV)
    comiesiecznie na podstawie umowy..... musze leciec do kazego po podpis?

  • 8. Data: 2005-10-25 12:41:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Gregor napisał:

    > Ok wiec czekaja mnie umowy jak najszybciej. W razie pierwszej kontroli jak
    > cos to dostaje sie ostrzezenie i wytyczne jakies ?? czy odrazu kary i wogole
    > wiezienie ? :)

    Najpierw wykonuje się karę śmierci, a potem przesłuchanie trwa dalej ;-)

    > Jeszcze takie pytanko.... czy wystawiajac regularnie rachunek (nie FV)
    > comiesiecznie na podstawie umowy..... musze leciec do kazego po podpis?

    A niby skąd takie rozrywkowe pomysły?

    M.

  • 9. Data: 2005-10-25 12:53:50
    Od: "Gregor" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał:

    > Najpierw wykonuje się karę śmierci, a potem przesłuchanie trwa dalej ;-)
    To mam szanse na poczatku na jakies ostrzezenie i wskazowki....?

    > A niby skąd takie rozrywkowe pomysły?
    Wiesz..odnosnie FV to wiem ze mozna wystawiac je bez podpisu odbiorcy... czy
    tak samo maja sie zwykle rachunki nie vatowskie?
    Bo wlasnie nie chce miec rozrywki w postaci latania z rachunkami :)

  • 10. Data: 2005-10-25 12:59:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Gregor napisał:

    > To mam szanse na poczatku na jakies ostrzezenie i wskazowki....?

    Nie pytany nic nie mówi.

    > Wiesz..odnosnie FV to wiem ze mozna wystawiac je bez podpisu odbiorcy... czy
    > tak samo maja sie zwykle rachunki nie vatowskie?
    > Bo wlasnie nie chce miec rozrywki w postaci latania z rachunkami :)

    Kiedyś był obowiązek podpisywania _FAKTUR_VAT_ przez odbiorcę. Teraz go
    nie ma.

    M.