  • Data: 2003-09-17 06:19:24
    Temat: Re: a jednak 22% VAT na Internet...
    Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a co to w praktyce oznacza, placa malo, duzo, nie jestem mocny w prawie,
    > wszystko robi mi ojciec ale obecnie go nie ma tutaj, dziekuje. (zawsze sie
    > mowilo ze kosciol w konkordacie sobie zalatwil to ze nie palca albo palca
    > tyle co nic, chcialbym miec pewne dane).

    A dlaczego czepiłeś się kościoła? Nie żebym ich bronił, ale z tego co ja sie
    orientuję, to kościół nie bierze od państwa. Utrzymuje się z "tacy" i "co
    łaska". Z tym, że taca idzie do góry, czyli diecezji czy gdzieś tam w każdym
    razie nie zostaje w parafii. Natomiast "co łaska" idzie dla księdza. "Co
    łaska" jest wtedy jak ktoś umrze, jak się żeni, jak się chrzci, jak da na
    mszę i w niektórych parafiach koperty po kolędzie. Poza tym oni utrzymuja
    się z datków wiernych, a jak obłożysz ich podatkiem to tak jakbys wiernych
    obłożył. Chociaż mi się ten sposób finansowania trochę nie podoba. Księża
    płacą podatek od ilości ludzi w swojej parafii. Jakie to są kwoty to nie
    pamiętam, ale coś mi świta, że 700 zl kwartalnie płacił dwa lata temu
    proboszcz, który miał w parafii 5003 mieszkańców. Gdyby miał poniżej 5 tys
    płaciłby dużo mniej. Tak mówił. Ale na koniec roku gmina zameldowała mu
    4osobową rodzinę przesiedleńców z Ukrainy i mu przyrosło :-)

    --
    PawełJ