  • 1. Data: 2003-09-16 16:19:40
    Temat: a jednak 22% VAT na Internet...
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    Nie tak dawno byla toczona dyskusja na ten temat...powolywalem sie na mojego
    kolege dzennikarza, ze niby ma byc 7% VAT . Okazuje sie, ze glupoty
    opowiadal , bo dzis dzwoni do mnie i oznajmia, ze jednak ma byc 22%. Polska
    nie zglosila Internetu ponoc do okresu przejsciowego. skandal...

  • 2. Data: 2003-09-16 19:49:55
    Temat: Re: a jednak 22% VAT na Internet...
    Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć>

    Piwek wrote:
> [...]
    > glupoty opowiadal , bo dzis dzwoni do mnie i oznajmia, ze jednak ma
    > byc 22%. Polska nie zglosila Internetu ponoc do okresu przejsciowego.

    Hej ho.. a czy czerwoni opodatkuja czarnych? Opodatkowac chca juz nawet
    przejazd przez wiekszy most.

    Nie wiecie jak to jest, placi kler cos z podatkow? Koscioly ze tak powiem
    wy...ne w kosmos /czytaj drogie i zbedne, Bog chyba nie wymaga takich i tak
    z jego perspektywy lichych i pustych darow, wszak jego syn narodzil sie w
    stajence jak to opisali/, bursztynowe monstrancje czy tabernakulum /nie znam
    zbyt tej koscielnej nomenklatury, przepraszam/ , najwieksze krzyze, potezne
    Lichenie, czemu czerwoni chociaz tam gdzie naprawde jest kasa nie beda
    "weszyc", przeciez internet to przyszlosc, kosciol jakos mi jej nie zapewni
    (prosze o informacje jesli tak, nie jestem blisko z ta instytucja oferujaca
    ponoc zbawienie).

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-09-16 20:18:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, it was written:

    >+ Piwek wrote:
    [...]
    >+ > Polska nie zglosila Internetu ponoc do okresu przejsciowego.
    >+ > skandal...
    [...]
    >+ Nie wiecie jak to jest, placi kler cos z podatkow?

    +++++++
    Art. 42. 1. Osoby duchowne, osiągające przychody z opłat otrzymywanych w
    związku z pełnionymi funkcjami o charakterze duszpasterskim, opłacają od
    tych przychodów podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów osób
    duchownych, zwany dalej "ryczałtem".
    Art. 43. 1. Kwartalne stawki ryczałtu od przychodów proboszczów i od
    przychodów wikariuszy określone są odpowiednio w załącznikach nr {5} i {6}
    do ustawy.
    2. Kwartalne stawki ryczałtu od przychodów proboszczów i od przychodów
    wikariuszy, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio do osób
    duchownych wszystkich wyznań, sprawujących porównywalne funkcje.

    3. Liczbę mieszkańców przyjmuje się według stanu na 31 grudnia
    roku poprzedzającego rok podatkowy.
    Art. 44. 1. Ryczałt ulega obniżeniu o kwotę składki na powszechne
    ubezpieczenie zdrowotne,[...]
    Art. 51. 1. Osoby duchowne mogą zrzec się opodatkowania w formie ryczałtu
    za dany rok podatkowy[...]
    3. Osoby duchowne mogą zrzec się opłacania ryczałtu i opłacać podatek
    dochodowy na ogólnych zasadach, prowadząc podatkową księgę przychodów
    i rozchodów na zasadach określonych w odrębnych przepisach
    -----

    Dlaczego w ustawie jest "mieszkańców" to MNIE nie pytaj: nie
    wiem :> Wszystko z ustawy o podatku dochodowym. Ryczałtowym
    oczywiście :)
    Zdaje się że chętnych na KPiR nie ma.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-16 20:23:42
    Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dlaczego w ustawie jest "mieszkańców" to MNIE nie pytaj: nie
    > wiem :> Wszystko z ustawy o podatku dochodowym. Ryczałtowym
    > oczywiście :)
    > Zdaje się że chętnych na KPiR nie ma.

    a co to w praktyce oznacza, placa malo, duzo, nie jestem mocny w prawie,
    wszystko robi mi ojciec ale obecnie go nie ma tutaj, dziekuje. (zawsze sie
    mowilo ze kosciol w konkordacie sobie zalatwil to ze nie palca albo palca
    tyle co nic, chcialbym miec pewne dane).

  • 5. Data: 2003-09-17 06:19:24
    Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > mowilo ze kosciol w konkordacie sobie zalatwil to ze nie palca albo palca
    > tyle co nic, chcialbym miec pewne dane).

    A dlaczego czepiłeś się kościoła? Nie żebym ich bronił, ale z tego co ja sie
    orientuję, to kościół nie bierze od państwa. Utrzymuje się z "tacy" i "co
    łaska". Z tym, że taca idzie do góry, czyli diecezji czy gdzieś tam w każdym
    razie nie zostaje w parafii. Natomiast "co łaska" idzie dla księdza. "Co
    łaska" jest wtedy jak ktoś umrze, jak się żeni, jak się chrzci, jak da na
    mszę i w niektórych parafiach koperty po kolędzie. Poza tym oni utrzymuja
    się z datków wiernych, a jak obłożysz ich podatkiem to tak jakbys wiernych
    obłożył. Chociaż mi się ten sposób finansowania trochę nie podoba. Księża
    płacą podatek od ilości ludzi w swojej parafii. Jakie to są kwoty to nie
    pamiętam, ale coś mi świta, że 700 zl kwartalnie płacił dwa lata temu
    proboszcz, który miał w parafii 5003 mieszkańców. Gdyby miał poniżej 5 tys
    płaciłby dużo mniej. Tak mówił. Ale na koniec roku gmina zameldowała mu
    4osobową rodzinę przesiedleńców z Ukrainy i mu przyrosło :-)

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-09-17 09:14:07
    Temat: Re[2]: a jednak 22% VAT na Internet...
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 16 września 2003 o godzinie (22:23:42) napisano:
> [...]
    Ki> mowilo ze kosciol w konkordacie sobie zalatwil to ze nie palca albo palca
    Ki> tyle co nic, chcialbym miec pewne dane).

    Nie bardzo rozumiem Twoj tok myslenia - jak Kosciol bedzie mocno
    opodatkowany, to zmniejszy sie opodatkowanie internetu?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-09-17 12:01:50
    Temat: Re: Re[2]: a jednak 22% VAT na Internet...
    Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć>

    Krzysztof A. Ziembik wrote:

    > Nie bardzo rozumiem Twoj tok myslenia - jak Kosciol bedzie mocno
    > opodatkowany, to zmniejszy sie opodatkowanie internetu?

    NIe mysle tak... tylko czemu za nich sie nie wezma, przeciez to jest jak
    firma ?
    Placa czy nie, o to pytam (zbieraja kase - wzbogacaja sie, za co kupil
    ksiadz tego nowego avensisa ?? Zaplacil podatek VAT go kupujac ale ja
    jeszcze musialbym dzielic sie z panstwem tym co wypracuje.. a on ?)

  • 8. Data: 2003-09-17 12:07:19
    Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć>

    PawełJ wrote:

    > A dlaczego czepiłeś się kościoła? Nie żebym ich bronił, ale z tego co

    bo to duza firma.

> [...]
    > gdzieś tam w każdym razie nie zostaje w parafii. Natomiast "co łaska"
    > idzie dla księdza. "Co łaska" jest wtedy jak ktoś umrze, jak się

    ale Pani kilka watkow nizej zarobila tez nie wiele - co laska mozna
    powiedziec i co ?
    5000zl kary za to ze nie siedziala na bezrobociu (tak mysle) i nie ciagnela
    od panstwa?
    Poprostu powiedz - placa podatki, rejstruja dochody (te co laska od ludzi)
    Przy mnie babcia dala na masze za dziadka (oh niej jej bedzie) 100zl
    ksiadz nie dal jej rachunku, paragonu, wiec jak to jest ?

    Bacia pyta: Ile sie nalezy, ksiadz na to ze co łaska ale ludzie tak 150 daja
    (sic!!)

    > obłożysz ich podatkiem to tak jakbys wiernych obłożył. Chociaż mi się

    ale mnie tez opodatkowali.. tez chce zbierac sobie, ale mi nie wolno.

> [...]
    > płaciłby dużo mniej. Tak mówił. Ale na koniec roku gmina zameldowała
    > mu 4osobową rodzinę przesiedleńców z Ukrainy i mu przyrosło :-)

    Jak nawet co 5 da to 10zl... duzo co?

    Czemu placa tak malo, ja sie z nimi nie identyfikuje (i chyba ta wiekszosc
    co na sld glosowala tez nie) wiec czemu maja taki maly raj podatkowy ?

    Do kosciola nie chodze, nie chce ich niszczyc !! Tylko by bylo rowno, ojciec
    ma kase fiskalna, ksiadz nie, ojciec nie zarobi raczej szybko na nowa
    avensis, ksiadz zmienai samochody czesto... Czyli maja dobrze, bardzo dobrze
    chyba.

    (nie atakuje kosciola by ktos tutaj sobie nie pomyslal)

  • 9. Data: 2003-09-17 12:42:16
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > ksiadz nie dal jej rachunku, paragonu, wiec jak to jest ?
    >
    > Bacia pyta: Ile sie nalezy, ksiadz na to ze co łaska ale ludzie tak 150 daja
    Ot i cała filozofia - jeśli żałujesz księdzu tej nowej avensis to idź do
    babci i powiedz jej, żeby przestała dawać na mszę. Niech też babcia
    następnym razem weźmie odpowiedni paragon. Nie dość, że będzie mogła
    sobie tą kwotę odliczyć od dochodu, to jeszcze będziesz mógł spać
    spokojnie, bo ten datek ksiądz na 100% zarejestruje.

    Tomek

  • 10. Data: 2003-09-17 16:37:22
    Od: "Łukasz" <s...@p...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 16 Sep 2003, it was written:
    >

    > Dlaczego w ustawie jest "mieszkańców" to MNIE nie pytaj: nie
    > wiem :> Wszystko z ustawy o podatku dochodowym. Ryczałtowym
    > oczywiście :)

    zdaje sie ze ten podatek jest uzaleniony od ilosci mieszkancow w parafii...
    cos takiego mi swita, ale pewnosci nie mam :))

    pozdrawiam
    Łukasz