    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: absurdy dla Gotfryda+filizofia
    Date: Fri, 4 Mar 2005 09:04:24 +0100

    ostatnio na grupie nasz młodszy kolega pytał o absurdy naszego prawa, ja zaś
    dałem przydługą filozoficzno-polityczną odpowiedź, co (słusznie) zirytowało
    troszkę kolegę Gotfryda
    oczywiście jak każdy księgowy zawsze trzymam się konkretów, niestety
    ostatnio zajmując się tą robotą nie sposób uwolnić się od polityki i
    filozofii
    przykład :
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050303/fi
    rma_a_6.html

    sprowadzając treść powyższego artykułu do konkretnej sytuacji:

    siedząc u siebie w biurze lubię czasami oderwać się od biurka i podlać
    kwiatki, zetrzeć kurze i umyć podłogę - żadna praca nie hańbi a i trochę
    ruchu się przyda
    z tego powodu nie zatrudniam sprzątaczki
    przychodzą na kontrolę "miłe panie z urzędu" i stwierdzają, że na podstawie
    art.12/5 uopdof, poprzez niezatrudnienie sprzątaczki uzyskałem "dochód" -
    0,5 etatu X najniższa krajowa + zus = 1000,- zł miesięcznie , czym zaniżyłem
    swoje przychody za okres
    ponieważ działałem świadomie i ciągle - zaniżając przychód w deklaracjach
    PIT5 za powyższe okresy - spełnia to definicję uszczuplenia podatkowego
    zawartą w kodeksie karno-skarbowym, za co grozi kara grzywny lub pozbawienia
    wolności
    Oczywiście odwołuję się do sądu, ale w sądzie pracuje "miła pani sędzina",
    która nie miała zbyt dobrych ocen na studiach, więc nie została notariuszem
    czy adwokatem i teraz musi męczyć się w sądzie za budżetowe pensje, więc
    wreszcie ma okazję dołożyć "wrednemu kapitaliście" za swe "krzywdy"

    I właśnie w ten sposób pójdę do więzienia za niezatrudnienie sprzątaczki
    :)))
    Dura lex sed lex!!!!

    Myślicie, że taki scenariusz jest niemożliwy? Poczekamy, i zobaczymy za
    kilka miesięcy, kiedy pierwsze takie sprawy pojawią się na grupie :)))

    I jak tu kolego Gotrydzie nie zajmować się filozofią i polityką?
    Powiem więcej, patrząc na nasze partie, które pieprzą głupoty przed
    wyborami, to ja nie widzę nikogo kto by poprawił te absurdy, więc wkrótce
    jedynym logicznym wyjściem pozostanie nam zostać terrorystami :))