  • 11. Data: 2007-07-12 20:54:02
    Temat: Re: adres sprzedawcy na fakturze VAT
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 12 lipca 2007 22:05
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707122158190.2928@athlon64>):

    > Chyba sobie zasubskrybuję!

    To wrzućcie MSG-ID jak już będzie, bo mi się nie chce przegrzebywać...
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 12. Data: 2007-07-13 05:23:20
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Jeśli adresy są niesprzeczne (bo przyznam że TAKI numer mógłby
    > powodować problem, tj jeśli w dwu miejscach jest napis "adres
    > podatnika" i są dwa różne adresy) to odpowiedź jest w art. 32.2
    > Konstytucji :>

    "Nie szkolono mnie z Konstytucji" odpowiedziałaby tępa pani z US (w moim
    przypadku akurat było 'nie szkolono mnie z prawa celnego')

    > Chyba sobie zasubskrybuję!

    Zrobię crossposta tutaj. Tylko na razie wściekłość mi przeszła i mam mniej
    zapału :)

    P.

  • 13. Data: 2007-07-13 08:18:04
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707122150500.2928@athlon64...
    > On Thu, 12 Jul 2007, PiotrB. wrote:
    (...) że na pieczątce może być np. adres prowadzenia
    > DG (a na f-rze ma być *adres podatnika*, czyli m-ce zamieszkania
    > w przypadku osoby fizycznej).
    zaraz zaraz ale wystawiajac fakture i prowadzac jednoosobowa DG to ktory
    adres umieszczam? Bo wydaje mi sie ze siedziby tak? W moim przypadku
    siedziba to X a adres zamieszkania to Y. Tak wiec wydaje mi sie ze X
    powinienem wstawic.. zgadza sie?
    Anax

  • 14. Data: 2007-07-13 09:39:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007, Anax WRC wrote:

    > zaraz zaraz ale wystawiajac fakture i prowadzac jednoosobowa DG to ktory
    > adres umieszczam? Bo wydaje mi sie ze siedziby tak?

    Siedziby PODATNIKA.
    Osoba fizyczna siedzi w mieszkaniu (o ile nie siedzi w areszcie albo
    więzieniu rzecz jasna :)).
    To o czym piszesz, nazywając to "siedzibą", to prawdopodobnie albo
    "miejsce prowadzenia DG" albo "miejsce przechowywania dokumentacji".
    Ani jedno ani drugie w przypadku osoby fizycznej nie jest "siedzibą".

    > W moim przypadku siedziba to X

    Sprawdź przepisy w ustawach.
    Masz "siedziba osoby prawnej lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".

    W przypadku VAT jest tak śmiesznie, że jeśli ma się tylko jedno
    miejsce uzyskiwania przychodów oVATowanych to podlega się pod US
    właściwy dla miejsca prowadzenia DG.
    ALE...
    Ale to nie zmienia faktu, że na f-rze podaje się "adres sprzedawcy",
    czyli adres OSOBY która sprzedaje, a nie adres MIEJSCA w którym się
    sprzedaje!

    Całkiem sporo firm podaje oba adresy - tak siedziby/msca zamieszkania
    jak i msca prowadzenia/sprzedaży. Tak może być, bo przepis pozwala
    ustanawiając regułkę "co najmniej".

    > a adres zamieszkania to Y. Tak wiec wydaje mi sie ze X
    > powinienem wstawic.. zgadza sie?

    Ustawa:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html

    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić
    fakturę stwierdzajšcš w szczególnoœci dokonanie sprzedaży,
    [...]

    Rozporządzenie:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4

    § 9.
    1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna zawierać
    co najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bšdŸ nazwy skrócone
    sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy; [...]
    ^^^^^^^^^^

    Ich - a adresem sprzedawcy, czyli Ciebie, jest TWOJE miejsce
    zamieszkania!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-07-13 09:41:57
    Temat: Re: adres podatnika (było: adres sprzedawcy na fakturze VAT)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 12 Jul 2007 22:50:24 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Tak se myślę, że to chamskie wymagać podawania adresu domowego. Kolega
    > kiedyś prowadził serwis RTV w domu i ludzie potrafili przyłazić i o 22 w
    > nocy... Głównie dresy z radyjkami co przypadkiem wypadli z jakiegoś auta na
    > parkingu.... Więc tak se myślę, że prawo zmuszające przedsiębiorcę do
    > szastania swoim adresem jest mało miłe :( W końcu czemu przedsiębiorca nie
    > ma prawa do prywatności?

    Ależ jak najbardziej adres domowy jest potrzebny. Adres zamieszkania
    zmienia się wyraźnie rzadziej niż adres prowadzenia DG. I klient może
    potrzebować metody dotarcia do przedsiębiorcy, ktory przeniósł firme w
    nieznane żeby przykładowo wyegzekwować zobowiązania z tytułu niezgodności
    z umową lub gwarancji. Dodatkowo prawo wymaga aby składając pozwy przeciw
    pzredsiębiorcy podawać adres zamieszkania. Jeśli go nie będzie na
    fakturze, to jak go prosto można ustalić?

  • 16. Data: 2007-07-13 10:11:07
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 13 lipca 2007 11:41
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f77hd5$mv3$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > pzredsiębiorcy podawać adres zamieszkania. Jeśli go nie będzie na
    > fakturze, to jak go prosto można ustalić?

    Niedawno Gotfryd udowadniał, że bez problemu można w ewidencji uzyskać.
    Zresztą ludzie nie umieszczają tych adresów i nikt się nie czepia na
    kontrolach....

  • 17. Data: 2007-07-13 10:50:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > jeden adres jest w polu sprzedawca:
    > XXX paliwa sp. z o.o.
    > 00-000 Gdańsk
    >
    > a drugi w pieczątce postawionej w przypadkowym miejscu jest:
    > XXX paliwa sp. z o.o.
    > ul. Jakaś XX
    > 00-000 Gdańsk

    Gdzie widzisz SPRZECZNOŚĆ?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-07-13 11:01:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > kiedyś prowadził serwis RTV w domu i ludzie potrafili przyłazić i o 22 w
    > nocy... Głównie dresy z radyjkami co przypadkiem wypadli z jakiegoś auta na
    > parkingu....

    A bo to wskutek słabej świadomości prawnej dr... obywateli znaczy,
    którzy nie umieją rozeznać że *miejsce prowadzenia DG* może być inne :(

    > Więc tak se myślę, że prawo zmuszające przedsiębiorcę do
    > szastania swoim adresem jest mało miłe :(

    Tak się zastanawiam: dodawanie dopiska "to nie jest adres serwisu, ten
    jest linijkę niżej" :P nie jest zabronione... :]

    > W końcu czemu przedsiębiorca nie ma prawa do prywatności?

    Idea - zarówno jak chodzi o adresy przedsiębiorców, jak i adresy
    właścicieli nieruchomości (też są jawne, a właściciel przecież
    może mieszkać gdzie inedziej) jest jak rozumiem taka, żeby
    zapewnić "ochronę gospodarczą" mającym jakieś roszczenia do
    prowadzącego DG (lub właściciela nieruchomości) - bo przy
    sądowej sprawie cywilnej należy podać adres zamieszkania
    pozwanego.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-07-13 11:03:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007, Paszczak wrote:

    > "Nie szkolono mnie z Konstytucji" odpowiedziałaby tępa pani z US (w moim
    > przypadku akurat było 'nie szkolono mnie z prawa celnego')

    To ja bym poprosił na piśmie :)
    Swoją drogą, współczuję. Ale IMHO inaczej niż "pisemnie" nie zawalczysz.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-07-13 11:17:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Niedawno Gotfryd udowadniał, że bez problemu można w ewidencji uzyskać.

    Niby tak. Ale zawsze to jakiś dodatkowy krok.

    > Zresztą ludzie nie umieszczają tych adresów i nikt się nie czepia na
    > kontrolach....

    Spoko, PiS zarządzi kontrolę kontrolerów... ;)

    pzdr, Gotfryd