  • 11. Data: 2005-11-18 14:52:53
    Temat: Re: allegro&fiskus
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zaraz zapodam że stosowanie potocznego nazewnictwa do czynności
    > prawnych grozi nadinterpretacją :)

    [ciach]
    > Ty chyba nie czytałeś komentarzy i co gorsza wyroków w sprawach
    > podatkowych :]

    no jasne, ja jestem tylko zwykłym użytkownikiem allegro

    wyobraźmy sobie taką sytuację, wystawione jest auto, zdjęcia, opis -
    mieści się w 10 linijkach tekstu. Jestem zainteresowany. Mailowo
    uściślam szczegóły auta - jestem wybredny, korespodencja obfita.
    Wszystko mi pasi. wygrywam aukcję. Jadę do sprzedającego. Oglądam to co
    on wystawił na aukcji. Znajduję sporo nieścisłości (tapicerka nie beżowa
    a brązowa, antena nie z tyłu tylko z przodu, opony nie wielosezonowe ale
    zimowe itd). Rezygnuję z transakcji, zresztą za "obopulną zgodą". Czy
    następnego dnia mam jechać do US i zapłacić PCC?

    > [ciach cytaty z KC]

    > Pomijam oczywiste pytanie (o 40 bluzek chodziło, tak ?) - "no
    > a co Pani z nimi zrobiła" ? ;)

    też pomijam sprawę opisaną na początku wątku przez "laurkę", chodzi mi o
    opisany przez Ciebi nalot skarbówki na sprzedaż przedmiotów >1k.

    andy_nek

  • 12. Data: 2005-11-18 16:16:16
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):
    > zimowe itd). Rezygnuję z transakcji, zresztą za "obopulną zgodą". Czy
    od razu wiedziałem, że coś mi tu nie pasuje, OBOPÓLNĄ

    andy_nek

  • 13. Data: 2005-11-18 19:30:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > przodu, opony nie wielosezonowe ale zimowe itd). Rezygnuję z transakcji,

    Mam zgryz. Bo jakby to była "rzecz oznaczona tylko co do rodzaju"
    można się powołać na "nieprzejęcie posiadania" - nikt ci go nie
    WYDAŁ, oglądałeś za zgodą właściciela itp. ale to nie ty miałeś
    prawo (już!) rozporządzać.
    Jednak dla "rzeczy oznaczonej co do tożsamości" mam zgryz - bo
    mi wychodzi iż transakcja (prawnie) miała miejsce.
    Może ktoś ma koncept jak temu zaprzeczyć...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)