  • 1. Data: 2010-01-04 00:10:11
    Temat: Re: allegro, vat, niezrealizowana transakcja
    Od: "DarekB" <l...@g...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hhqjnb$efu$1@inews.gazeta.pl...
    > transakcja z 21 grudnia
    > kupujący nie zapłacił
    > vat się ponaliczał
    > co dalej

    A ten VAT to niby od czego się ponaliczał?
    Że niby od tego, że ktoś sobie na jakimś allegro coś kliknął?
    Darek

  • 2. Data: 2010-01-08 18:37:37
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "DarekB" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > A ten VAT to niby od czego się ponaliczał?
    > Że niby od tego, że ktoś sobie na jakimś allegro coś kliknął?

    no tak, więc transakcja zawarta a nie opłacona
    chyba że ja coś źle rozumuję

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 3. Data: 2010-01-09 02:40:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jan 2010, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "DarekB" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > no tak, więc transakcja zawarta a nie opłacona
    > chyba że ja coś źle rozumuję

    Na mój rozum, VAT jest od "wydania".
    Od przekazania posiadania.
    Lub od "czynności zrównanych", na przykład przyjęcia zaliczki.
    Tu nie widać ani "wydania" ani zaliczki...
    Dlatego pytanie "od czego ten VAT" IMHO jest zasadne.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-01-10 13:41:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.01.2010 03:40), Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    > Tu nie widać ani "wydania" ani zaliczki...
    > Dlatego pytanie "od czego ten VAT" IMHO jest zasadne.

    A czy samo wystawienie faktury nie jest wystarczające do naliczenia VAT?

    p. m.

  • 5. Data: 2010-01-10 14:43:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

    > A czy samo wystawienie faktury nie jest wystarczające do naliczenia
    > VAT?

    Ale żeby wystawić fakturę, to też potrzebne jest
    jakieś zdarzenie, czyż nie?

  • 6. Data: 2010-01-11 08:30:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.01.2010 15:43), cef wrote:

    > Ale żeby wystawić fakturę, to też potrzebne jest
    > jakieś zdarzenie, czyż nie?

    No chyba niekoniecznie. Z tego co pamiętam były jakieś przypadki kiedy
    faktura została wystawiona "za nic", następnie zniszczona zamiast
    korekty, US to wychwycił i się czepił że skoro faktura została
    wystawiona to się VAT należy.

    A o fakturach wspominam bo może wątkodawca po wystawił fakturę od razu i
    stąd "vat się naliczył".

    p. m.

  • 7. Data: 2010-01-11 08:55:24
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    > Ale żeby wystawić fakturę, to też potrzebne jest
    > jakieś zdarzenie, czyż nie?

    Czy zawarcie umowy poprzez Allegro jest podstawą do wystawienia faktury?

    Vasco

  • 8. Data: 2010-01-11 09:16:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010, mvoicem wrote:

    > A czy samo wystawienie faktury nie jest wystarczające do naliczenia VAT?

    Pytania o "puste faktury" są trudne, bo ustawodaca chce załatać
    potencjalne "dziury" (będące wadą konstrukcyjną podatku VAT),
    a jednocześnie ew. łaty są sprzeczne z konstrukcją podatku.
    Taki VAT można co najwyżej uważać za "karę", nie za podatek, IMVHO.
    No, chyba że przyjmujemy iż transakcja dojdzie do skutku (co
    najmniej zostanie wydany towar *lub* uiszczona opłata), zaś
    tę f-rę potraktujemy jako "przedwcześnie wystawioną" (ale można
    ją tak traktować dopiero *po* zajściu zdarzenia opodatkowanego) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-01-11 09:17:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010, cef wrote:

    > Ale żeby wystawić fakturę, to też potrzebne jest
    > jakieś zdarzenie, czyż nie?

    Pozostaje pytanie o "puste faktury" :) (nie dokumentujące żadnego
    fakycznego zdarzenia).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-01-11 09:56:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Vasco,

    Monday, January 11, 2010, 9:55:24 AM, you wrote:

    > Czy zawarcie umowy poprzez Allegro jest podstawą do wystawienia faktury?

    Oczywiście, że jest podstawą wystarczającą. Natomiast niekoniecznie
    jest implikacją.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl