    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja a potrącalność kosztu w czasie
    Date: Wed, 24 Nov 2004 23:16:35 +0100

    On Mon, 22 Nov 2004, Zosia wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    >+ > Przecież "wydatki na zakup ST *nie są* KUP".
    >+ > Prawda ?
    >+ > A podstawą amortyzacji podatkowej *nie jest* "osiąganie przychodu"
    >+ > (wyjątkowo ! :)) ale "prowadzenie działalności danego rodzaju" !
    [...cytaty...]
    >+ > Widzisz gdzieś wymóg osiągania przychodów ??
    >+ > :)
    >+ Art.16a.1. Amortyzacji podlegają(...) stanowiące własnośc lub współwłasność
    [...takoż cytaty...]
    >+ ALE:
    >+ Art.15.1. UPDOP Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu
    >+ osiągnięcia przychodów (...)

    *W celu*.
    Masz cel ? - masz.

    >+ i tu jest pies pogrzebany...

    IMO - nie jest.
    Zauważ że warunki są zapisane ROZDZIELNIE.
    1. KUP - musi być "w celu"
    2. zakup ST - musi być "w celu"
    3. amortyzacja - nie musi być "w celu" a "pod warunkiem prowadzenia" !
    Mi wychodzi że jeśli sam zakup ST jest "w celu" (a jak wiemy
    - cel może nie wypalić, byleby był prawdopodobny) *oraz* ma
    miejsce "prowadzenie" (ST nie może leżeć i czekać na lepsze
    czasy) to amortyzacja (*podatkowa* !) "się należy".

    [...z niechęcią otwierając kolejną ustawę czylo oPDoOP...]
    Popatrz na to tak: niby w jaki sposób służą użyskaniu przychodu
    wydatki na obsługę pracowniczych programów emerytalnych ?
    Nijak.
    Są kosztem ?
    Są. Bo ? - bo tak powiedziano w art. 15.1.1d.
    No to po dobroci pytam co ci za różnica czy coś zapisano w 15.1.1d czy
    w 15.6 ??
    Oczywiście - "to jest moje stanowisko i go bronię" :) będąc w tej
    komfortowej sytuacji że to nie o moją amortyzację chodzi :] ;)
    Jak to powiadają ? "Każdy odpowiada za siebie" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)