    From: "regent..." <r...@T...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja budynku, remont i narzędzia
    Date: Tue, 23 May 2006 19:12:28 +0200

    Maddy napisał(a):

    > Gotfrydzie, o ile z wnioskiem sie zgadzam to rozumowanie...
    > On okno zamienił na drzwi - przebudował fragment ściany. Zmieniła sie
    > funkcja tego elementu budynku. Nie ma mowy o remoncie.

    tutaj to chyba zgodność zapanuje,
    łudziłem się po trochu...

    > Chyba tu się komuś zaplatały zasady odliczania wydatków w uldze
    > budowlanej gdzie narzędzi nie można było odliczyć.
    > Dość częste nieporozumienie. Koszty w DG żądza sie swoimi prawami i te
    > ograniczenia ich nie dotyczą.
    > Moim zdaniem narzędzia użyte do remontu to po prostu inne koszty
    > działalności. Mogą ewentualnie, ze względu na wartość i przewidywany
    > okras użytkowania (mp. walek malarski długo nie wytrzyma ale wiertarka
    > to raczej nie zakup jednorazowy) spełniać przesłanki do wpisania do
    > ewidencji wyposażenia lub ŚT.

    i tu moje poglądy skłaniają się ku Maddy.
    w "osobach fizycznych" rozumiem, w działalności kosztem są i narzędzia.
    I podobnym rozróżnieniem jest chyba brak możliwości wrzucania w koszty
    paliwa na dojazd do pracy "na umowę", co zaś przy DG jest "standardem".

    > Maddy

    a kwestia dowodowa "amortyzacji"???

    --
    regent...