    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja notebookow - jak ?
    Date: Mon, 04 Mar 2002 10:39:32 +0100

    Dnia 02-03-04 04:20, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > i won - sprzedać".
    > [...]
    >>

    > Jam nie Anusia ale się wmieszam ;)

    > Nie MUSISZ. Ale MOŻESZ. I *możesz* wpisać na ŚT.
    > Wszytsko ma swoje plusy i minusy:
    > - wpis do wyposażenia: w razie "kasowania" wpisujesz co gdzie
    > i kiedy wyzłomowałem, w razie kontroli remanentu likwidacyjnego
    > lub zarządzonego przez US mniej do wymyślania na bieżąco
    > - wpis do ŚT: nawet jak ci zostanie w razie klapy biznesu
    > to nie płacisz już podatku osobistego od wartości.
    >
    > [...]
    >>

    > Dlaczego "koniecznie trzeba" wrzucasz do jednego worka

    - czepialstwo *ON*-
    > Jeszcze dla porządku:
    > - albo przyspieszoną (30%*2 od początku "roku następnego po")
    > - albo degresywną 30%*2 lub 30%*3 "w gminach zagrożonych", przy czym
    > współczynnik spada w miarę upływu czasu)
    Nie wspólczynnik a podstawa naliczania odpisow amortyzacyjnych.
    Wspólczynnik masz taki sam przez cały czas trwania amoryzaci, podstawe
    co roku zmniejszasz o wartośc odpisów roku poprzedniego, a w roku w
    którym rata amortyzacji degresywnej osiągnie poziom raty amortyzacji
    liniowej (trzeba ją sobie policzyć hipotetycznie) przechodzisz na
    amortyzacje liniową od wartości początkowej.
    Amortyzacja degresywna ma bowiem tę cechę, że nie da sie nią
    zamortyzować ŚT "do zera".
    - czepialstow *OFF*- :-)

    Maddy

    --