  • Data: 2006-08-04 21:55:40
    Temat: Re: amortyzacja srodka trwalego a ryczalt???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Aug 2006, jureq wrote:

    > Nie jestem specem od ryczałtu.

    No ja też nie :)

    > Ale jeśli mnie nie zawodzi pamięć to
    > ktoś kiedyś na tej grupie podawał podstawę prawną *obowiązku*
    > amortyzowania przy ryczałcie.

    1. ewidencjonowania przy ryczałcie
    2. amortyzowania za okres ryczałtu po przejściu z ryczałtu na
    zasady ogólne na pewno,, IMO, tak jak pisałem w 1. poście.

    Czy "w trakcie" również jest jakiś obowiązek nie wiem, wg ustawy mi
    wychodzi że nie a minister prawa do zobowiązywania obywateli (czyli
    ograniczania ich wolności) nie ma :)

    Podstawa:
    +++ "o zryczałtowanym"
    Art. 15.
    1. Podatnicy oraz spółki, których wspólnicy są opodatkowani
    w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, są obowiązani
    posiadać i przechowywać dowody zakupu towarów, prowadzić
    wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    ^^^^^
    ewidencję wyposażenia oraz, odrębnie za każdy rok podatkowy,
    ewidencję przychodów, zwaną dalej "ewidencją", z zastrzeżeniem
    ust. 3.
    ---

    I teraz:

    +++ PDoOF:
    Art. 22n.
    1. Podatnicy [PK]
    2. j.w. [KPiR]
    5. W razie zmiany formy opodatkowania, podatnicy zakładając ewidencję,
    o której mowa w ust. 2 uwzględniają w niej odpisy amortyzacyjne
    przypadające za okres opodatkowania w formie zryczałtowanego podatku
    dochodowego.
    ---

    > Nie mogę teraz tego znależć. Gdyby
    > takiego obowiązku nie było to jest chyba oczywiste, że u wszystkich
    > ryczałtowców nie-VAT-owców środki trwałe (także te o wartośći 50 zł)
    > byłyby ujawniane dopiero w momencie np. przejścia na PKPiR. Nie wierzę
    > w taką dziurę podatkową.

    Ależ oczywiście :)
    Ale IMHO "wykaz" to wykaz i tym się różni od EŚT(oWNiP) że nie trzeba
    liczyć "w trakcie", ale w momencie przejścia na PK/KPiR.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)