  • 1. Data: 2006-04-02 08:07:28
    Temat: anglia i podatek za 2004
    Od: "Traffic" <d...@i...pl>

    witam
    w zwiazku z ostatnio dosc mocno naglosniona sprawa tzw. podwojnego
    opodatkowania, mam pytanko a raczej do rozwiazania pewien koezenski spor,
    chodzi o to czy jest obowiazek rozliczania w Polsce dochodow uzyskanych w
    2004r., wtedy juz bylismy w unii i chyba obowiazywalo takie same prawo jak
    teraz, ale dopiero w roku 2005/2006 duzo osob dowiedzialo sie o tym
    obowiazku
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-02 09:30:24
    Temat: Re: anglia i podatek za 2004
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Traffic" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > witam

    > chodzi o to czy jest obowiazek rozliczania w Polsce dochodow uzyskanych w
    > 2004r., wtedy juz bylismy w unii i chyba obowiazywalo takie same prawo jak

    Widze, ze chyba jednak nie bardzo to wszystko rozumiesz.
    Umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania z UK zostala zawarta w latach
    siedemdziesiatych - i od tego czasu obowiazuje do dzis. Rok 2004, czy
    wejscie do Unii nie ma tu najmniejszego nawet znaczenia.
    A neiznajomosc prawa zawsze szkodzila, szkodzi i szkodzic bedzie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-04-02 09:33:39
    Od: "Traffic" <d...@i...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > siedemdziesiatych - i od tego czasu obowiazuje do dzis. Rok 2004, czy
    > wejscie do Unii nie ma tu najmniejszego nawet znaczenia.
    *** ma bo przed majem 2004 nie mozna bylo legalnie pracowac w angli (tzn
    mozna bylo ale nie tak prosto to mozna bylo zalatwic i wiekszosc ludzi
    robila na czarno wiec o palceniu podatow raczej nie bylo mowy)

    > A neiznajomosc prawa zawsze szkodzila, szkodzi i szkodzic bedzie.

    no fakt, ale to nie moja profesja wiec sie pytam tych co sie znaja bardziej
    ;)

    tak wiec, podsumowujac z dochodow w anglii nalezalo sie rozliczyc z 2005 i
    tak samo za 2004 ??

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-02 09:51:51
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > tak wiec, podsumowujac z dochodow w anglii nalezalo sie rozliczyc z 2005 i
    > tak samo za 2004 ??

    Dokladnie - i tak samo, jak za 2003 czy 2002 - oczywiscie legalnych
    pracownikow w poprzednich latach bylo duuuuuzo, duzo mniej :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-04-02 13:16:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    SDD wrote:

    > Dokladnie - i tak samo, jak za 2003 czy 2002 - oczywiscie legalnych
    > pracownikow w poprzednich latach bylo duuuuuzo, duzo mniej :)

    Co nie zmienia faktu, że nawet od dochodów uzyskanych (wg prawa
    brytyjskiego) nielegalnie w Polsce trzeba opłacić PIT.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-04-02 15:54:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Traffic wrote:
    > *** ma bo przed majem 2004 nie mozna bylo legalnie pracowac w angli (tzn
    > mozna bylo ale nie tak prosto to mozna bylo zalatwic i wiekszosc ludzi
    > robila na czarno wiec o palceniu podatow raczej nie bylo mowy)

    A dlaczego ?

    > tak wiec, podsumowujac z dochodow w anglii nalezalo sie rozliczyc z 2005 i
    > tak samo za 2004 ??

    i tak samo 1994, czy kiedy tam PIT wprowadzili.
    A z racji 5 letniego przedawnienia podatków, to realnie z 2000.

  • 7. Data: 2006-04-02 15:55:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SDD wrote:

    > Dokladnie - i tak samo, jak za 2003 czy 2002 - oczywiscie legalnych
    > pracownikow w poprzednich latach bylo duuuuuzo, duzo mniej :)

    jeszcze raz się zapytam, dlaczego pieniądze zarobione nielegalnie w
    Anglii nie miałyby podlegać opodatkowaniu w Polsce? :)

  • 8. Data: 2006-04-03 13:01:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Apr 2006, witek wrote:

    > jeszcze raz się zapytam, dlaczego pieniądze zarobione nielegalnie w Anglii
    > nie miałyby podlegać opodatkowaniu w Polsce? :)

    ...bo trzeba wyjaśnić interpretację zapisu:
    +++
    Art. 2.
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    [...]
    4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być
    przedmiotem prawnie skutecznej umowy.
    ---

    IMO nielegalnej umowy nie da się wyegzekwować prawnie, tj. nie
    jest prawnie skuteczna. Ale z zastrzeżeniem jak niżej :)
    Nielegalny pracodawca płaci dlatego, że jak nie będzie płacił
    to nikt nie będzie nielegalnie pracował, a nie dlatego że
    jak nie zapłaci to pracownicy podają go do sądu :]
    Z drugiej strony argumentem jest bezwzględność uznania umowy
    za umowę o pracę - i tu nie wiem jak wygląda skuteczność
    (prawna) domagania się zapłaty za nielegalną umowę; z polskiego
    p. widzenia (no bo liczy się *polski* p. widzenia, prawda?)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-04-03 15:24:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    > [...]
    > 4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być
    Praca jak najbardziej jest przedmiotem prawnie skutecznej umowy i tak
    samo na polskim jak i angielskim rynku możesz tego dochodzić poprzez sąd
    pracy a fakt, że nie została zawarta na piśmie nie ma znaczenia.

    Tak samo z pracę na czarno w Polsce.
    Jak najbardziej z pracy na czarno możesz rozliczyć się na pit i zapłacić
    od tego podatek. (hi hi, ale byłaby awantura).
    Efekt taki sam jakbyś poszedł do sąd pracy.

> [...]
    > (prawna) domagania się zapłaty za nielegalną umowę; z polskiego
    > p. widzenia (no bo liczy się *polski* p. widzenia, prawda?)

    A czemu z polskiego punktu widzenia?
    Pracował nielegalnie w anglii i tam podpada to pod przepisy z
    "angielskiego punktu widzenia".
    Nie sądzę, aby nielegalne zatrudnianie w anglii bylo legalne :)

  • 10. Data: 2006-04-03 20:54:28
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > 4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być
    > przedmiotem prawnie skutecznej umowy.

    Tu raczej chodzi o takie rzeczy jak:
    - czynnosci zabronione prawnokarnie (paserstwo, handel wlasnymi nerkami)
    - rozne dziwactwa niemozliwe cywilnoprawnie (sprzedaz autorskich praw
    osobistych do dziela)
    itp.

    Pozdrawiam
    SDD