    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: anulowanie faktur?
    Date: Wed, 26 Jan 2005 14:50:43 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Wed, 26 Jan 2005, bo wrote:
    > [...]
    >
    > Aktualnie "wątpliwy" tekst jest tu (art. 86):
    > ++++
    > 2. Kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7:
    > 1) suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
    > a) z tytułu nabycia towarów i usług,
    > b) potwierdzających dokonanie przedpłaty
    > ----
    >
    > "faktura otrzymana z tytułu" implikuje tryb dokonany - jeśli podatnik
    > otrzymał fakturę przed "nabyciem towaru" to nie mogła być ona "z tytułu
> [...]

    U mnie cos pewnie ze znajomoscia jezyka polskiego jest niedobrze.
    Wo wg mnie "z tytulu" to oznacza "w zwiazku z".

    To znaczy w mojej polszczyznie jesli na poleceniu przelewu wpisze tytul..
    "udzial w konferencji" to nie oznacza ze ta konferencja sie odbyla,
    lecz ze ja oplacam PRZYSZLY w niej udzial.

    A wiec wg mojego ulomnego zrozumienia to jesli faktura jest wystawiona
    W ZWIAZKU Z TYM, ze odbiorca cos zamowil i BEDZIE mu to dostarczone,
    to jst wystawiona "z tytulu nabycia..".

    Nabywca nie musi odebrac w momencie wystawiania...
    (na szczescie dla mniejest to tylko teoretycznia sprawa..
    zwykle DOSTAJE faktury przed odebranie towaru iprzywoze je WRAZ Z TOWREM...

    > Przypomnę iż VATem opodatkowane jest "wydanie" (a nie "sprzedaż"),

    Mialem na mysli "obowiazek podatkowy"...
    powstaje z chwila ........
    Pozdrawiam

    Boguslaw