  • Data: 2007-05-23 17:36:00
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Ale wartość jej nie spadła! Ona ma wartość cały czas np. 100zł.
    > Nabywca usługi stwierdza jednak, że została wykonana niezgodnie z
    > zamówieniem. Wykonawca ocenia, sprawdza i jednak przyznaje rację nabywcy.
    > Uznaje reklamację. A uznanie reklamacji jest podstawą do obniżenia obrotu i
    > wystawienia korekty. Fakt, to niecodzienna sytuacja, by cała usługa była
    > niezgodna z zamówieniem. Ale jeśli tak jest, to nie widzęprzeciwwskazań w
    > ustawie, by skorygowaćfakturędo "0".
    >
    > Zamówiłem u Ciebie usługę polegającą na wymianie cieknącego kranu w kuchni.
> [...]

    podziwiam fantazji;>

    nie upieram się, że mam rację
    czekam na sensowne podważenie mojego stanu świadomości, który opiera się
    na interpretacjach istniejących

    DV-II-443-9/04
    "Spółka zrealizowała usługi budowlane dotyczące wykonania budynku
    głównego (pierwszy etap) oraz łącznika między tym budynkiem a budynkiem
    istniejącym (drugi etap). Roboty budowlane, o których mowa, zostały wg
    protokołu odbioru zakończone w dniu 28 listopada 2003 r., a ich odbiór
    nastąpił w dniu 22 grudnia 2003 r. Spółka wystawiła faktury VAT
    dokumentujące całość wykonanych robót (również roboty dodatkowe), a
    Inwestor odmówił przyjęcia faktur za roboty dodatkowe wykonane w I i II
    etapie oraz nie potwierdził protokółów zdawczo odbiorczych stanowiących
    załączniki do wystawionych faktur."
    (...)
    Wątpliwości Spółki dotyczą zasad dokumentowania sprzedaży wykonanych
    usług budowlanych i możliwości skorygowania wystawionych faktur -
    poprzez wystawienie faktury korygującej lub anulowania tych faktur.

    "W świetle wyżej powołanych przepisów podniesione przez Spółkę w
    zapytaniu okoliczności dotyczące: zawarcia ustnych ustaleń i uzgodnień,
    odmowy przyjęcia przez inwestora wystawionych faktur, jak również
    nieuregulowania należności za wykonane roboty są bez znaczenia dla
    powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania przedmiotowych usług
    i rozliczenia podatku."
    (...)
    "Wobec powyższego powołane przez Spółkę w przedmiotowym piśmie
    okoliczności nie stanowią podstawy do korygowania obrotu poprzez
    wystawienie faktury korygującej jak i ,,anulowania wystawionych faktur" -
    gdyż przepisy dotyczące podatku od towarów i usług nie określają
    procedury anulowania faktur"