  • 1. Data: 2007-05-21 21:04:43
    Temat: anulowanie faktury
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Taki problem sie zdarzył.

    Wysłałem klientowi fakture jak co miesiac na podstawie umowy (rocznej)
    klient nie jest zadowolony z wykonywanej przezemnie pracy (pozycjonowanie
    stron) , nie chce zapłacic i chce zerwac umowe. Wszystko Ok tylko jak
    anulowac wystawiona juz fakture która jest do niego wysłana, a nie
    zapłacona.
    Czy on musi mi wysłac z jakas adnotacja??
    Kto wie jak wybrnac.

    Michał

  • 2. Data: 2007-05-21 21:12:54
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "michalsiak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stron) , nie chce zapłacic i chce zerwac umowe. Wszystko Ok tylko jak
    > anulowac wystawiona juz fakture która jest do niego wysłana, a nie

    Fakturą korygującą.

  • 3. Data: 2007-05-21 21:14:43
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Fakturą korygującą.

    cholera takie to oczywiste a ja nie myślę :-)
    dzieki

    michalsiak

  • 4. Data: 2007-05-22 08:46:47
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "michalsiak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Fakturą korygującą.

    wbrew pozorom to nie takie proste jednak
    podatek nalezy się od usługi wykonanej, a nie od zapłaconej
    usługa została wykonana, a z pewnych powodów nie przyjęta

    moim zdaniem bardziej do przyjęcia byłoby anulowanie faktury, co dalej
    nie zmienia faktu, że usługa przynajmniej częściowo została wykonana

  • 5. Data: 2007-05-22 09:31:06
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-05-2007 o 11:31:18 b.
    <w...@g...com.i.tu.tez> napisał(a):

    > mało elegancko i troche naciąganie, ale zrób tak:
    > 1) powiedz klientowi, zeby się ..........

    Raczej ze ok, tylko oddaj fakturke

  • 6. Data: 2007-05-22 09:31:18
    Od: "b." <w...@g...com.i.tu.tez>

> [...]

    > Kto wie jak wybrnac.

    mało elegancko i troche naciąganie, ale zrób tak:
    1) powiedz klientowi, zeby się ..........
    2) wystaw sobie FV z tym samym numerem dla jakiegoś znajomego na cokolwiek
    taniego, od czego podatek zaplacisz zdecydowanie mniejszy niż od tej FV,
    którą musisz anulować. będziesz miał z głowy problem z ciągłością
    numeracji, skarbówka nie powinna niczego zauważyć, w momencie, kiedy
    wszystko będzie OK.

    b.

    --
    Foto Design zaprasza!
    www.bukowski.w8w.pl

  • 7. Data: 2007-05-22 11:32:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 May 2007 11:31:18 +0200, b. napisał(a):

    > 2) wystaw sobie FV z tym samym numerem dla jakiegoś znajomego

    Sobie ma wystawić?
    Sam sobie ma sprzedać usługę?
    Pomijam kwestię dokumentowania niebyłego zdarzenia gospodarczego!

    > będziesz miał z głowy problem z ciągłością numeracji,

    I tylko ten, ale .....

    > skarbówka nie powinna niczego zauważyć, w momencie, kiedy wszystko będzie OK.

    Szaleju się nażarłeś czy czego??
    Co to znaczy że wszystko będzie OK?
    Psińco będzie - a nie OK.

    Kontrola u osoby która zamawiała pozycjonowanie, i krzyżówka do naszego
    autora wątku - i ma facet przesr...ne - m.in. przez twoje najgłupsze
    sugestie udzielane na grupie.
    Postaraj się więcej nie udzielać tutaj w taki sposób - OK????

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 8. Data: 2007-05-22 13:06:28
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > moim zdaniem bardziej do przyjęcia byłoby anulowanie faktury, co dalej nie
    > zmienia faktu, że usługa przynajmniej częściowo została wykonana

    Ja byłbym za korektą. Zgadzam się z gonią, że VAT należy sie od usługi
    wykonanej a nie zapłaconej. Ale zwróć uwagę, że nabywca usługi nie jest
    zadowolony w wykonywanej (wg mnie powinno być "wykonanej") usługi. Zapewne
    więc złozył reklamację. A z postu michalsiaka wnioskuję, że on tą reklamację
    uznał (bo skoro kombinuje jak anulować fakturę). Wiec wg mnie powinien
    wystawić korektę, bo uznanie reklamacji jest moim zdaniem podstawą do
    wystawienia korekty.

  • 9. Data: 2007-05-23 05:27:07
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > sugestie udzielane na grupie.
    > Postaraj się więcej nie udzielać tutaj w taki sposób - OK????

    własnie wlasnie, chyba za klient odda oryginał faktury, ( nie wiem czy jak
    ksero zrobi to moze sobie zaksiegowac?

    chyba najlepszym sposobem bedzie korekta

    dzieki wszystkim

    michalsiak

  • 10. Data: 2007-05-23 08:56:55
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

> [...]
    > uznał (bo skoro kombinuje jak anulować fakturę). Wiec wg mnie powinien
    > wystawić korektę, bo uznanie reklamacji jest moim zdaniem podstawą do

    Co dalej nie zmienia faktu, że usługa została wykonana, a podatek
    należny jest od wykonanaia usługi.
    Gdyby usługa polegałą na wykonaiu formy do odlewu baranka, a z formy
    wychodziłaby owieczka, to możnaby uznać, że zwrot samej formy może
    spowodować korektę. Moim zdaniem zresztą powinno to byc sprzedażą formy
    na podstawie własnych bądź obcych projektów, ale wg klasyfikacji jest
    usługą.
    Natomiast my mamy do czynienia w opisanycm przypadku z usługą, której
    nie można zwrócić. To pozycjonowanie następuje (?) (nastapiło, też
    bardziej mi się podoba), jak to <oddać>, żeby nikt nie zarzucił, że
    usługa nie została wykonana?

    Zreszta podobna sytuacja występuje z barankiem, tylko tam jest coś na
    zasadzie, <ja ci daję, ty mi płacisz, albo nie, to mi oddaj>.

    Nie wiem jakie są interpretacje US w tej chwili, kilka lat temu korekty
    usług wywalaczyłam tylko dlatego, że dotyczyły refakturowania usługi,
    a nie jej wykonywania.