    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: anulowanie faktury
    Date: Wed, 23 May 2007 10:56:55 +0200

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Ja byłbym za korektą. Zgadzam się z gonią, że VAT należy sie od usługi
    > wykonanej a nie zapłaconej. Ale zwróć uwagę, że nabywca usługi nie jest
    > zadowolony w wykonywanej (wg mnie powinno być "wykonanej") usługi. Zapewne
    > więc złozył reklamację. A z postu michalsiaka wnioskuję, że on tą reklamację
    > uznał (bo skoro kombinuje jak anulować fakturę). Wiec wg mnie powinien
    > wystawić korektę, bo uznanie reklamacji jest moim zdaniem podstawą do
    > wystawienia korekty.

    Co dalej nie zmienia faktu, że usługa została wykonana, a podatek
    należny jest od wykonanaia usługi.
    Gdyby usługa polegałą na wykonaiu formy do odlewu baranka, a z formy
    wychodziłaby owieczka, to możnaby uznać, że zwrot samej formy może
    spowodować korektę. Moim zdaniem zresztą powinno to byc sprzedażą formy
    na podstawie własnych bądź obcych projektów, ale wg klasyfikacji jest
    usługą.
    Natomiast my mamy do czynienia w opisanycm przypadku z usługą, której
    nie można zwrócić. To pozycjonowanie następuje (?) (nastapiło, też
    bardziej mi się podoba), jak to <oddać>, żeby nikt nie zarzucił, że
    usługa nie została wykonana?

    Zreszta podobna sytuacja występuje z barankiem, tylko tam jest coś na
    zasadzie, <ja ci daję, ty mi płacisz, albo nie, to mi oddaj>.

    Nie wiem jakie są interpretacje US w tej chwili, kilka lat temu korekty
    usług wywalaczyłam tylko dlatego, że dotyczyły refakturowania usługi,
    a nie jej wykonywania.