  • 11. Data: 2007-05-23 09:00:26
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Natomiast my mamy do czynienia w opisanycm przypadku z usługą, której nie
    > można zwrócić. To pozycjonowanie następuje (?) (nastapiło, też bardziej mi
    > się podoba), jak to <oddać>, żeby nikt nie zarzucił, że usługa nie została
    > wykonana?

    Kiedy właśnie klient jak rozumiem reklamację składa dlatego, że usługa nie
    została wykonana/została wykonana źle.
    I coś Ci się mocno myli, jeśli twierdzisz że uwzględnienie tej reklamacji i
    wystawienie korekty spowoduje, że vat i tak trzeba będzie zapłacić.

    Ja przynajmniej nie słyszałem o przypadku żeby ktokolwiek się czepiał rabatu
    za usługę.

  • 12. Data: 2007-05-23 09:32:12
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Kiedy właśnie klient jak rozumiem reklamację składa dlatego, że usługa
    > nie została wykonana/została wykonana źle.

    pomiędzy wykonaną źle a nie wykonaną jest pewna różnica
    o tej niewykonanej nie ma nic w ustawie;>

> [...]
    > zapłacić.
    >
    > Ja przynajmniej nie słyszałem o przypadku żeby ktokolwiek się czepiał

    ja nie słyszałam o 100 % rabacie (chyba że to odmiana usług świadczonych
    nieodpłatnie)
    natomiast słyszałam o obowiązku zapłaty od wykonanej usługi ----->
    najgłośniejsza sprawa z ub.roku dotyczyła bezpłatnych porad prawnych

  • 13. Data: 2007-05-23 09:34:21
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > i wystawienie korekty spowoduje, że vat i tak trzeba będzie zapłacić.
    >
    > Ja przynajmniej nie słyszałem o przypadku żeby ktokolwiek się czepiał

    Jedną z najwiekszych firm co rusz wystawiających faktury korygujące za
    nienależycie wykonaną usługę jest TP SA. I nie słyszałem żeby ktoś nim
    kwestionował te korekty :)

  • 14. Data: 2007-05-23 09:45:20
    Od: <s...@a...pl>

    > pomiędzy wykonaną źle a nie wykonaną jest pewna różnica
    > o tej niewykonanej nie ma nic w ustawie;>

    Nie rozumiem.
    Nie mozesz wystawić faktury za usługę, której nie wykonałaś. Wiec nie ma
    powodów, by co kolwiek o tym było w ustawie.

    > ja nie słyszałam o 100 % rabacie (chyba że to odmiana usług świadczonych
    > nieodpłatnie)

    Pod pojęciem "rabat" w tym przypadku rozmumie się: bonifikaty, opusty,
    uznane reklamacje, skonta. Patrz: art. 29.4 ustawy VAT

    Wiec jeżeli usługa jest całkowicie źle wykonana -a moim zdaniem moze tak
    być - uznajęreklamacjei zwracam 100% wartości.

    > natomiast słyszałam o obowiązku zapłaty od wykonanej usługi ----->
    > najgłośniejsza sprawa z ub.roku dotyczyła bezpłatnych porad prawnych

    Tak, od wykonanej *bezpłatnie* usługi. Tu usługa była wykonana płatnie, ale
    za powodu jej złego wykonania została złożona reklamacja (uznana).

  • 15. Data: 2007-05-23 10:09:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > pomiędzy wykonaną źle a nie wykonaną jest pewna różnica
    > o tej niewykonanej nie ma nic w ustawie;>

    Oczywiście, ale mówimy o tej źle wykonanej, a co za tym idzie z uznaną
    reklamacją na 100% ceny.

    > ja nie słyszałam o 100 % rabacie

    Tak?
    A na przykład o gratisowym abonamencie telefonicznym (internetowym), tytułem
    rekompnsaty za problemy techniczne operatora nie słyszałaś?
    Nie wierzę.

    > (chyba że to odmiana usług świadczonych nieodpłatnie)
    > natomiast słyszałam o obowiązku zapłaty od wykonanej usługi ----->
    > najgłośniejsza sprawa z ub.roku dotyczyła bezpłatnych porad prawnych

    Ale nie o to chodzi.
    Tu nie ma być nic darmowego z założenia, to jest TYPOWE uznanie reklamacji
    klienta.

  • 16. Data: 2007-05-23 10:28:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-05-2007 o 10:56:55 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > Co dalej nie zmienia faktu, że usługa została wykonana, a podatek
    > należny jest od wykonanaia usługi.

    Idąc dalej, ja wykonałem właśnie dla Ciebie usługę, musisz mi dać na
    podatek należny :)

  • 17. Data: 2007-05-23 11:02:30
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Idąc dalej, ja wykonałem właśnie dla Ciebie usługę, musisz mi dać na
    > podatek należny :)

    ja? na jakiej podstawie?;>

  • 18. Data: 2007-05-23 11:04:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-05-2007 o 13:02:30 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > ja? na jakiej podstawie?;>

    Faktura już wystawiona, więc muszę zapłacić podatek, anulowac nie mogę bo
    wykonałem usługę ;-)

  • 19. Data: 2007-05-23 11:10:10
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]
    > A na przykład o gratisowym abonamencie telefonicznym (internetowym),
    > tytułem rekompnsaty za problemy techniczne operatora nie słyszałaś?

    szczerze? nie słyszałam
    problemy akurat tylko z tepsa mam co czas jakis, ale w tym wypadku
    przysługuje mi odszkodowanie
    owszem, równowarte 100 % usługi niewykonanej, ale odszkodowanie
    a nie rabat

    > Ale nie o to chodzi.
    > Tu nie ma być nic darmowego z założenia, to jest TYPOWE uznanie
    > reklamacji klienta.

    i ja rozmiem co piszesz
    natomiast ustawa nie mówi nic o sytuacji, w której usługa wykonana źle,
    ale wykonana nie podlega ustawie
    przyjmuję do wiadomości, że ze względu na źle wykonaną usługę nabywcy
    owej przysługuje rabat
    ale akurat rabat w wysokości 100 % do mnie nie przemawia - przemawia do
    mnie zwrot kosztów, i to byłoby OK
    ale dalej nie bardzo wiem, jak podejść do tego od strony ustawy

    i mówię o ustawie, która każe opodatkować wykonana usługę
    być może jest gdzieś dalej, że jeżeli usługa została wykonana źle, w
    takiej sytuacji należy wystawić korektę na 100 % wykonaej usługi
    ale jak do tej pory nikt takiego przepisu nie podał

  • 20. Data: 2007-05-23 11:26:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:

    > Idąc dalej, ja wykonałem właśnie dla Ciebie usługę, musisz mi dać na
    > podatek należny :)

    A to już chyba jest Twój problem ażeby odprowadzić należne podatki ;-)

    Piotrek