  • 21. Data: 2007-05-23 11:35:15
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Jedną z najwiekszych firm co rusz wystawiających faktury korygujące za
    > nienależycie wykonaną usługę jest TP SA. I nie słyszałem żeby ktoś nim
    > kwestionował te korekty :)

    tepsa wystawia korekty, ponieważ usługi nie wykonała w danym okresie, aa
    faktura na abonament wystawiana jest z <góry>
    więc przykład nietrafiony

  • 22. Data: 2007-05-23 11:37:15
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

> [...]

    potrafię zrozumieć aburdalność przepisów, pomysłów niektórych już nie

    > A to już chyba jest Twój problem ażeby odprowadzić należne podatki ;-)

    ale dobrze, że w niektóych przypadkach <pomoc idzie z góry> ;D

  • 23. Data: 2007-05-23 12:17:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 23 May 2007 11:32:12 +0200, gonia napisał(a):

    > pomiędzy wykonaną źle a nie wykonaną jest pewna różnica o tej
    > niewykonanej nie ma nic w ustawie;>

    Podatek jest od wartości usługi, a usługa wykonana źle ma wartość zerową.
    Przynajmniej dla klienta.

    Tak, wiem, naciągane :)

    p. m.

  • 24. Data: 2007-05-23 12:34:05
    Od: <s...@a...pl>

    > szczerze? nie słyszałam
    > problemy akurat tylko z tepsa mam co czas jakis, ale w tym wypadku
    > przysługuje mi odszkodowanie
    > owszem, równowarte 100 % usługi niewykonanej, ale odszkodowanie
    > a nie rabat

    Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za
    nienalezycie wykonaną usługę to drugie. Ale musiałbym regulaminu TP
    poszukać.

  • 25. Data: 2007-05-23 14:01:39
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za
    > nienalezycie wykonaną usługę to drugie.

    oczywiście że masz rację
    tylko co z tego?
    jeżeli usługa nie została wykonana, a wcześniej ( abonament) wystawiono
    na nia fakturę, następuje korekta od operatora
    obawiam się, że jak zareklamujesz jakość połączenia, przyznając jednak,
    że ono nastapiło, nikt takiej reklamacji ci nie uwzględni

    odszkodowanie nie jest usługą, więc zostawiamy jej z boku;>

  • 26. Data: 2007-05-23 14:06:42
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Podatek jest od wartości usługi, a usługa wykonana źle ma wartość zerową.
    > Przynajmniej dla klienta.
    >
    > Tak, wiem, naciągane :)

    ;-))

    problem polega na czym innym chyba;-)( bo najciekawsze jest to, że ja
    oczekuje rajonalnych argumentów, które oprą się w toku postępowania, a
    prowadzimy dyskusję obok czym rózni się odszkodowanie od niewykonanai
    umowy;-))
    usługę twórca wątku wycenił wystawiając fakturę
    i jak udowodnić, biorąc pod uwagę, że to usługobiorca ma wystawić
    fakturę, że jej wartość wynosi "0", skoro na fakturze widniał milion?
    nagle wartość wykonanej przez niego usługi spadła?;-)

    ale tłumaczenie jest, tonący brzytwy się chwyta;-)

  • 27. Data: 2007-05-23 14:14:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:
    > i ja rozmiem co piszesz
    > natomiast ustawa nie mówi nic o sytuacji, w której usługa wykonana źle,
    > ale wykonana nie podlega ustawie

    Ale ja nie mówię że nie podlega.
    To Ty mówisz, że ustawa zabrania wystawienia korekty na 100%.
    Zarówno usługa, jak i reklamacja a więc i korekta podlegają ustawie.

    Jeśli zabrania - to gdzie?
    Co nie jest zabronione jest dozwolone.

  • 28. Data: 2007-05-23 14:15:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > tepsa wystawia korekty, ponieważ usługi nie wykonała w danym okresie

    Neostrady?
    Wykonała (kabelki były podłączone) tylko że źle, po połączenie się rwało.

  • 29. Data: 2007-05-23 14:35:53
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > obawiam się, że jak zareklamujesz jakość połączenia, przyznając jednak, że
    > ono nastapiło, nikt takiej reklamacji ci nie uwzględni

    Zwrócono opłatę za abonament, nie zwracając za połączenia. Wiem, mozna
    potraktować, że tym sposobem zapłaciłem częsciowo za usługę. Pytanie jak
    raktować abonament. Jesli jako usługę zapewnienia dostępu do sieci
    telekomiunikacyjnej to miałem zwrot 100% za tą usługę.

  • 30. Data: 2007-05-23 14:47:50
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > że jej wartość wynosi "0", skoro na fakturze widniał milion? nagle wartość

    Ale wartość jej nie spadła! Ona ma wartość cały czas np. 100zł.
    Nabywca usługi stwierdza jednak, że została wykonana niezgodnie z
    zamówieniem. Wykonawca ocenia, sprawdza i jednak przyznaje rację nabywcy.
    Uznaje reklamację. A uznanie reklamacji jest podstawą do obniżenia obrotu i
    wystawienia korekty. Fakt, to niecodzienna sytuacja, by cała usługa była
    niezgodna z zamówieniem. Ale jeśli tak jest, to nie widzęprzeciwwskazań w
    ustawie, by skorygowaćfakturędo "0".

    Zamówiłem u Ciebie usługę polegającą na wymianie cieknącego kranu w kuchni.
    Tobie jednak pomyliło się coś i wymieniłes mi kran w łazience. Wystawiasz
    fakturę. Ja przychodzę i stwierdzam, że nie zrobiłeś tego, na co sie
    umówiliśmy. Reklamuję to u Ciebie. Sprawdzasz - rzeczywiscie, usługa
    wykonana całkowicie niezgodnie z moim zamówieniem. Uznajesz reklamację. Nie
    chcę jednak bys wykonała usługę dla mnie prawidłowo (po co ryzykować,
    jeszcze raz nie ten kran zmienisz :)
    I jak to widzisz? Usługę wykonałaś, uznałaś reklamację. Jak to papierowo
    załatwisz? Koretką! Zgadza się?
    A co do wartosci usługi, którą zrobiłaś - sama w sobie ma wartość ciągle np.
    100zł, ale jako niezgodna z zamowieniem ma wartość 0zł.