    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: anulowanie faktury
    Date: Wed, 23 May 2007 16:47:50 +0200

    > usługę twórca wątku wycenił wystawiając fakturę
    > i jak udowodnić, biorąc pod uwagę, że to usługobiorca ma wystawić fakturę,
    > że jej wartość wynosi "0", skoro na fakturze widniał milion? nagle wartość
    > wykonanej przez niego usługi spadła?;-)

    Ale wartość jej nie spadła! Ona ma wartość cały czas np. 100zł.
    Nabywca usługi stwierdza jednak, że została wykonana niezgodnie z
    zamówieniem. Wykonawca ocenia, sprawdza i jednak przyznaje rację nabywcy.
    Uznaje reklamację. A uznanie reklamacji jest podstawą do obniżenia obrotu i
    wystawienia korekty. Fakt, to niecodzienna sytuacja, by cała usługa była
    niezgodna z zamówieniem. Ale jeśli tak jest, to nie widzęprzeciwwskazań w
    ustawie, by skorygowaćfakturędo "0".

    Zamówiłem u Ciebie usługę polegającą na wymianie cieknącego kranu w kuchni.
    Tobie jednak pomyliło się coś i wymieniłes mi kran w łazience. Wystawiasz
    fakturę. Ja przychodzę i stwierdzam, że nie zrobiłeś tego, na co sie
    umówiliśmy. Reklamuję to u Ciebie. Sprawdzasz - rzeczywiscie, usługa
    wykonana całkowicie niezgodnie z moim zamówieniem. Uznajesz reklamację. Nie
    chcę jednak bys wykonała usługę dla mnie prawidłowo (po co ryzykować,
    jeszcze raz nie ten kran zmienisz :)
    I jak to widzisz? Usługę wykonałaś, uznałaś reklamację. Jak to papierowo
    załatwisz? Koretką! Zgadza się?
    A co do wartosci usługi, którą zrobiłaś - sama w sobie ma wartość ciągle np.
    100zł, ale jako niezgodna z zamowieniem ma wartość 0zł.