  • 1. Data: 2005-01-27 14:52:27
    Temat: art. 332 Ordynacji Podatkowej
    Od: "mike" <m...@w...pl>

    Dzień Dobry,

    Czy obowiązuje jeszcze ustawa z dnia 19.12.1980r o zobowiązaniach
    podatkowych. Z tego co widzę w bazie prawnej na www.sejm.gov.pl to już nie.
    Została uchylona z dniem 1 stycznia 1998 r. w wyniku wejścia w życie
    Ordynacji Podatkowej. W związku z tym jak traktować art. 332 w Ordynacji
    Podatkowej, na który powołuje się Urząd Skarbowy. art. 332 stanowi: "Do
    odpowiedzialności osób trzecich, o których mowa w ustawie o zobowiązaniach
    podatkowych, z tytułu zaległości podatkowych powstałych przed dniem wejścia
    w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy ustawy o zobowiązaniach
    podatkowych." Jestem byłym wspólnikiem spólki cywilnej. Zaległość dotyczy
    okresu okresu sprzed Ordynacji Podatkowej. Spółka została wykreślona z
    ewidencji w tym samym roku co odbył się postępowanie egzekucyjne. Poza tym
    postępowanie egzekucyjne nic nie dało, ponieważ pod adresem spółki nie było
    żadnego majątku. Działanie te odbyły się w ostatnim roku 5 letniego okresu
    na zapłacenie zobowiązania podatkowego. Aktualnie Urząd zgłosił się do mnie
    jako do byłego wspólnika powołując się na art. 332 Ordynacji Podatkowej.
    Jeśli nie obowiązuje ustawa o zobowiązaniach podatkowych to czy istnieje
    zapis prawny mówiący o spłacie zobowiązania przeze mnie oraz moją
    współmałżonkę. Proszę o podanie ustawy.

    mike

  • 2. Data: 2005-01-27 16:04:34
    Temat: Re: art. 332 Ordynacji Podatkowej
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mike,

> [...]
    > w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy ustawy o zobowiązaniach

    [...]

    > Proszę o podanie ustawy.

    Sam podałeś podstawę prawną i nie rozumiem, czego jeszcze szukasz...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2005-01-27 16:42:27
    Od: "mike" <m...@w...pl>

    > [...]
    >
    > Sam podałeś podstawę prawną i nie rozumiem, czego jeszcze szukasz...

    Chodzi o to czy mogą się powołać na ustawę, która nie obowiązuje, ale
    dotyczy zaległości podatkowej wcześniejszej niż obowiązywanie Ordynacji
    Podatkowej.

    mike

  • 4. Data: 2005-01-28 07:24:21
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > Chodzi o to czy mogą się powołać na ustawę, która nie obowiązuje, ale
    > dotyczy zaległości podatkowej wcześniejszej niż obowiązywanie Ordynacji
    > Podatkowej.

    Jeżeli ustawa obowiązywała w chwili powstawania zobowiązań podatkowych to
    pewnie tak.
    Jeśli nie - równie dobrze możesz sie powoływać na starożytne prawo rzymskie.