  • 1. Data: 2005-01-27 10:52:11
    Temat: dwa wpisy do EDG małżonków i jeden REGON?
    Od: "Maria Pióro" <marinka1@autograf_wytnij_to.pl>

    Mam pytanie, być może ktoś znalazł się w podobnej sytuacji:
    Prowadzimy z mężem wspólnie DG - KPPIR, VAT - do celu rozliczenia
    posługujemy się NIP-em żony. Z UM, gdie wpisanie byliśxmy do EDG
    otrzymaliśmy pismo, że wraz z ustawą o swobodzie gospodarczej (nie tak
    dosłownie nazwa brzmi), zmuiszeni jesteśmy dokonać zmian: wykreślić jednego
    ze współmałżonków z wpisu do EDG i zrobić dla niego nowy wpis lub nie robić,
    bądź spisać umowę s-ki cywilnej i dokonać wpisu nowego podmiotu.
    Wystąpiliśmy z pismem do US, przedsatwiliśmy sprawę, a tam odpowiedzieli, że
    pomimo uzyskania nowego wpisu do EDG dla jednego ze współmałżonków, skoro
    nie podpisujemy umowy s-ki cywilnej i nadal prowadzimy działalność jak
    dotychczas, to dla nich nie powstał nowy podmiot, wię jak dotychczas możemy
    rozliczać się wspólnie, Vat płacić jak dotychczas, złożyć tylko aktualizacę
    na drku NIP 1.

    Pytanie jednak co z numerem REGON? Skoro każdy ze współmałżonków ma swój
    oddzielny wpis do EDG, czy powinniśmy również mieć dwa REGONY, ale to
    oznaczałoby dwa podmioty, a my wciąż prowadzimy wspólną działalność, a tylko
    w związku z nową ustawą (wymuszono to na nas) mamy oddzielne wpisy jako
    przedsiębiorcy (choć przedsięwzięcie jedno i wspólne)?

    Chętnie skorzystam z wiedzy i doświadzeń Tych, którzy takowe posiadają i
    chcą podzielić się z innymi - choć to zawsze powoduje dodatkową pracę.

    M.P.

  • 2. Data: 2005-01-28 08:16:35
    Temat: Re: dwa wpisy do EDG małżonków i jeden REGON?
    Od: "Aza" <u...@k...onet.pl>

    Maria Pióro napisał(a) w wiadomości: ...
    >Chętnie skorzystam z wiedzy i do?wiadzeń Tych, którzy takowe posiadaj? i
    >chc? podzielić się z innymi - choć to zawsze powoduje dodatkow? pracę.
    >
    >M.P.
    Witam,
    Mam identycznie. Jedna dzialanosc, ksiazka przychodow, Vat z NIP zony...
    Regon jest jeden, bo dotyczy dzialalnosci, a nie przedsiebiorcy.
    Wpisy do ewidencji dwa, bo dwoch (dwoje) przedsiebiorcow.
    Firme mamy 7 czy 8 lat, osobne wpisy od 2001 roku - dziwie sie ze tak dlugo
    sie "uchowaliscie" na jednym wpisie do ewidencji....
    Pozdrawiam
    Arek Z.

  • 3. Data: 2005-01-29 06:47:50
    Od: "Maria Pióro" <marinka1@autograf_wytnij_to.pl>

    Dziękuję za odzew, bo już myślałam, że ta nasza sytuacja to jakaś fikcja, a
    urzędnicy to sami nie wiedzą co robić i tylko wymyślają (pewnie po częsci
    tak jest, ale nie wiem, czy w naszej sprawie też).
    Pytanie jednak pozostaje, czy powiniśmy posiadać dwa REGONY. My wcale nie
    potrzebujemy drugiego REGONU, bo i po co, skoro to jedna firma. Te dwa wpisy
    do EDG zostały na nas wymuszone, zamierzam tylko zaktualizować swój REGON,
    bo mam nowe PKD. Jednak czy tak powinno być? Dla nas bezsensem byłoby
    posiadanie dwóch numerów REGON, którym należałoby sie posługiwać?
    Może ktoś znalazł się w podobnej sytuacji, jak należałoby postąpić.

    Dodam, że w piśmie z US otrzymaliśmy informacę, że dla nich nie powstał nowy
    podmiot, więc tylko zaktualizować dane na druku NIP-1 i dzaiałać jak
    dotychczas.
    Z poważaniem i podziękowaniem dla czytających i chcących udzielić rady.

    M.P.

  • 4. Data: 2005-01-31 09:07:59
    Od: "Aza" <u...@k...onet.pl>

> [...]
    >posiadanie dwóch numerów REGON, którym należałoby sie posługiwać?
    >Może kto? znalazł się w podobnej sytuacji, jak należałoby post?pić.

    w pierwszym liscie pisalem, ze Regon zostaje - ale teraz zwatpilem troche i
    raczej sklaniam sie do tego ze moze byc zmieniony ale w naszym przypadku
    jest troche inna sytuacja, bo ja i zona (po aktualizacji ostatniej), mamy
    inne przedmioty dzialalnosci...
    Chociaz jak robilismy nowe podwojne wpisy do ewidencji w 2001 roku to Regon
    zostal ten sam i byl jeden...

    >Dodam, że w pi?mie z US otrzymali?my informacę, że dla nich nie powstał
    nowy
    >podmiot, więc tylko zaktualizować dane na druku NIP-1 i dzaiałać jak
    >dotychczas.
    To jest dla mnie oczywiste, generalnie zreszta nic sie nie zmienia, tylko
    troche nowsze kwity trzeba sobie wpiac do segregatora z dokumentami firmy (i
    zaplacic za nie).
    Wracajac do Regonu, jak pojde do Wus to sie okaze-))))

    Pozdrawiam
    Arek Z.

  • 5. Data: 2005-01-31 18:06:26
    Od: "Maria Pióro" <marinka1@autograf_wytnij_to.pl>

    Dziękuję za kolejny głos. Ja już byłam w GUS w moim mieście i pani nie za
    bardzo wiedziała. Najpierw chciała dopisać męża do mnie, ale potem
    zadzwoniła do Gdańska i powiedziała, że REGON uzyskuje się na podstawie
    wpisu. Więc mój można zaktualizować, a mężowi można złożyć wniosek i
    dostanie swój. Tylko, jak wcześniej napisałam, Nam dwa nie są potrzebne, ale
    z drugiej strony na bieżącym figuruję tylko ja. Pewnie wybiorę się wkrótce i
    zapytam, czy mąż MUSI mieć swój REGON, czy też można sobie go podarować.

    Pozdrawiam
    M.P.