  • 1. Data: 2005-01-27 11:44:24
    Temat: Czy to prawda... ZUS ?
    Od: "stasiu" <s...@i...net.pl>

    Witam

    Prosze o potwierdzenie lub zaprzeczenie:

    Jeżeli zostane zatrudniony na umowe zlecenie, z wynagrodzeniem w stawce
    godzinowej

    (np. 10zl/h i 2 godziny tygodniowo) i założę działalność gospodarcza nie
    zwiazana z umowa zleceniam to ZUS będzie za mnie placil pracodawca od 80zl
    (ok. 50zl) a ja z tytulu prowadzenia dzialanosci gospodarczej będę placil
    tylko ubezpieczenie zdrowotne ok150zl?

    Czy sa jakies ograniczenia co do umowy zlecenia? (np. max okres na jaki moze
    byc zawarta)

  • 2. Data: 2005-01-27 15:51:47
    Temat: Re: Czy to prawda... ZUS ?
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    > tylko ubezpieczenie zdrowotne ok150zl?
    > Czy sa jakies ograniczenia co do umowy zlecenia? (np. max okres na jaki
    Nie trzeba płacić zus od dg jeżeli masz choć jedno inne źródło opłacające
    zus od podstawy nie niższej od najniższego wynagrodzenia.
    Darek

  • 3. Data: 2005-01-27 18:12:09
    Od: "stasiu" <s...@i...net.pl>

    > Nie trzeba płacić zus od dg jeżeli masz choć jedno inne źródło opłacające
    > zus od podstawy nie niższej od najniższego wynagrodzenia.
    > Darek

    To wiem
    Ale od podstawy najnizszego wynagrodzenia to i tak za duzo jak dla mnie na
    poczatek
    Czy mozna placic mniej np w sposób opisany ponizej:?

    "Jeżeli wynagrodzenie za usługi świadczone na podstawie umowy zlecenia
    określone jest w stawce miesięcznej, wówczas podstawę wymiaru składek w
    stosunku miesięcznym stanowi kwota zadeklarowana kwota, nie niższa od
    minimalnego wynagrodzenia, obecnie 824zł (art.18 ust.7 ustawy). Jeżeli
    jednak wynagrodzenie przysługujące za wykonane czynności określone zostanie
    kwotowo (za całość), w kwotowej stawce godzinowej lub akordowej albo
    prowizyjnie, wówczas podstawę wymiaru stanowić będzie przychód z tytułu
    umowy zlecenia (art.18 ust.3 ustawy). Zatem wynagrodzenie ustalone właśnie w
    ten sposób, np. 10zł za godzinę świadczenia usług, umożliwi osobie
    samozatrudnionej uwolnienie od obowiązku opłacania składek ZUS z tytułu
    prowadzonej działalności gospodarczej. Oczywiście z wyjątkiem składki na
    ubezpieczenie zdrowotne, która i tak jest odliczana od podatku niemal w
    całości."

  • 4. Data: 2005-01-27 18:41:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, pisarz wrote:

    >+ > Jeżeli zostane zatrudniony na umowe zlecenie,
    >+ > z wynagrodzeniem w stawce godzinowej
    >+ > (np. 10zl/h i 2 godziny tygodniowo)
    [...]
    >+ Nie trzeba płacić zus od dg jeżeli masz choć jedno inne źródło opłacające
    >+ zus od podstawy
    >+ nie niższej od najniższego wynagrodzenia.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hmm.... już to zmienili ?? Kiedy ?
    W odróżnieniu od umowy o *pracę* zlecenie mogło być od kwoty niższej
    (i też zwalniało).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-28 21:32:59
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Hmm.... już to zmienili ?? Kiedy ?
    > W odróżnieniu od umowy o *pracę* zlecenie mogło być od kwoty niższej
    > (i też zwalniało).
    Jeśli tak to przepraszam. Niestety nie powołałem się na paragrafy, tylko
    czytałem w opracowaniach ogólnie dostępnych (RZ/GOFIN/inne), widocznie
    była tam kicha.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2005-01-28 23:59:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jan 2005, pisarz wrote:
    >+ czytałem w opracowaniach ogólnie dostępnych (RZ/GOFIN/inne), widocznie
    >+ była tam kicha.

    Może nie zwróciłeś uwagi na "z umowy o pracę".
    A pytałem o tyle serio że nasz "minister od ZUSu" (czytaj: wicepremier
    Haussner) różne koncepty przepchnąć już próbował, jeśli ironizowałem :)
    to o tyle iż na grupie niedawno ktoś zapodawał że najbliższa batalia
    w Sejmie zanosi się na połowę lutego.
    Niemniej - choć *wydaje się* iż taka zmiana by nie umknęła, to spytać
    nie zawadziło :) bo a nuż...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-29 09:36:26
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Może nie zwróciłeś uwagi na "z umowy o pracę".
    Być może, nie pamiętam.

> [...]
    > Haussner) różne koncepty przepchnąć już próbował, jeśli ironizowałem :)
    > to o tyle iż na grupie niedawno ktoś zapodawał że najbliższa batalia
    I Haussner i Jaruga-Nowacka zapowiedzieli po przegranym poprzednio
    głosowaniu, że to nie koniec batalii. Tia ..., niech kombinują to pewnie
    żaden przedsiębiorca na lewo nie zagłosuje.

    Pozdrawiam
    Darek