    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: bardzo mala dzialalnosc gospodarcza
    Date: Wed, 20 Oct 2004 12:29:05 +0200

    On Wed, 20 Oct 2004, Bozoo wrote:
    [...]
    >+ Duza firma obsluguje klientów, robote zas zleca takim jak ja -
    >+ podwykonawcom.
    >+ Pracuje tylko dla tej jednej firmy, mam jedna umowe. Oczywiscie Firma nie da
    >+ sie praekonac ani do umowy o prace ani zlecenia, ani nawet o dzielo.

    Niemożliwe. Niemal :) (no, może wykonujecie umowy o roboty budowlane,
    może jesteście ajentami...).
    Niemniej punkt oporu jest inny: firma ZAWIERA z wami umowi
    najprawdopodobniej będącymi umowami o dzieło lub usługę - podlegające
    pod zasady umowy zlecenia - tyle że tych umów nie chce zawierać
    z wami OSOBIŚCIE.
    Ty jako "człowiek nie prowadzący DG" możesz wykonać usługę w ramach
    umowy zlecenia - i taka umowa jest z p. widzenia podatkowego nazywana
    "umową osobistą".
    I ten sam ty :) ale jako "prowadzący DG", czyli deklarujący że się
    na tym zawodowo zna (!) możesz TO SAMO (może są jakieś drobne wyjątki)
    zrobić jako "firma".
    Jedno i drugie JEST zleceniem (lub dziełem) !!
    No i "oni" NIE CHCĄ umów "osobistych" - i tyle.

    >+ Generalnie sytuacja pasuje jak ulal do zacytowanego punktu. Czy na prawde
    >+ nie
    >+ ma przeslanek, ze kazdy z nas, podwykonawców prowadzi DG, i nie musimy sie
    >+ rejestrowac?

    Ależ to jest inaczej !!
    To zależy czy kontrahent zechce rozmawiać z tobą jako "osobą fizyczną
    bez DG".
    Piszesz że NIE zechce. To o co chodzi ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd