  • 1. Data: 2004-10-19 20:24:34
    Temat: bardzo mala dzialalnosc gospodarcza
    Od: "gregor" <g...@s...pl>

    Witam

    Mam zamiar zalozyc firme i wiem, ze musze przebrnac przez ogromna machine.
    Niestety koncze na ZUSie :( moje dochody nie osiagna wyzszego zysku niz 10
    zl miesiecznie (poczatkowo). Bardzo mi zalezy na zalozeniu wlasnej
    dzialalnosci gospodarczej lecz nie przetrwam na rynku dluzej niz miesiac.
    Tak wiec mam wybor:
    - dzialac na czarno
    - nie rozpoczynac wogole dzialalnosci

    Jestem czlowiekiem w miare przedsiebiorczym lecz nie mam nawet pieniedzy na
    to by rozpoczac swa dzialalnosc, czyli oplacic skladke ZUS.
    I odnosnie tej kwestii mam pytanie bo byc moze sa osoby, ktore znaja
    rozwiazanie mojego problemu. Czyli co zrobic aby ominac machine ??
    Wiem, ze istnieja roznego rodzaju programy, m.in. dotacja z UP ale nie
    jestem zarejestrowany od roku jako bezrobotny a tak szczerze mowiac jestem
    studentem st. dziennych i nawet nie moge sie zarejestrowac jako bezrobotny
    :)
    Wiem o istnieniu funduszu ? mikro(costam), ktory porzycza $$ na rozpoczecie
    dzialalnosci, i tu bylbym zainteresowany, lecz nie potrafie wyobrazic sobie
    miesiecznych skladek ZUSowskich. Boje sie, ze w zadnym wypadku moja
    dzialalnosc nie zacznie osiagac zyskow, lecz ta inwestycja moze przniesc
    zyski w nieco dluzszym okresie czasu niz 1 rok.
    Prosze bardzo o pomoc ludzi, ktorzy potrafia zaradzic na tego typu problem
    :)

    dzieki i pozdrawiam
    gregor

    --
    www.szu.pl

  • 2. Data: 2004-10-19 20:49:19
    Temat: Re: bardzo mala dzialalnosc gospodarcza
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    gregor <g...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > zl miesiecznie (poczatkowo). Bardzo mi zalezy na zalozeniu wlasnej
    > dzialalnosci gospodarczej lecz nie przetrwam na rynku dluzej niz

    A to musi być od razu DG?
    Nie da się na początek ubrać tego np. w umowę o dzieło?

  • 3. Data: 2004-10-19 20:58:51
    Od: "gregor" <g...@s...pl>

    W artykule news:cl3ukf$b4t$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): nocnyMarek z adresu <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > A to musi być od razu DG?
    > Nie da się na początek ubrać tego np. w umowę o dzieło?

    hmm nie myslalem o tym :)
    mam swoj komputer, ktory jest w sieci internet i chcialbym zarabiac na
    wykorzystaniu go do roznego dostepu dla roznych uslug.
    do spolki mam kolege, ktory tez ma te same plany co ja i robimy to razem.

    z tego co wynika to nie potrafie tego pojac bo umowe o dzielo trzeba z kims
    podpisac ?
    tzn., firma przyznaje mi zlecona prace, a czy ja moge sobie zlecic prace ??
    jesli czegos nie rozumiem to prosze o wytlumaczenie :)

    dzieki

  • 4. Data: 2004-10-19 22:08:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, gregor wrote:

    > + niejaki(a): nocnyMarek z adresu <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    [...]
> [...]
    [...]
    > + z tego co wynika to nie potrafie tego pojac bo umowe o dzielo trzeba z kims

    Ano trzeba. Potrzebna jest "zaprzyjaźniona firma" :)

    To że zechce coś urwać z twojego zarobku to oczywiste - za darmo
    nikt "papierów przekładał" nie będzie.
    No ale znacznie ogranicza *twoje* "przekładanie papierów" :)
    Doręczasz im gotową umowę (siebie z nimi), ew. drugą (klienta
    z nimi - tylko o ile trzeba) no i ... rachunek :)

    > + tzn., firma przyznaje mi zlecona prace, a czy ja moge sobie zlecic prace ??

    Nie, *sobie zlecić* nie możesz.
    Ale możesz tę "robotę" ZAŁATWIĆ.
    Przynieść pod nos, powiedzieć że zrobisz, wyjaśnić jak "oni" są
    zabezpieczeni (no bo jakby co to klient "z pyskiem" przyleci
    do "nich" !!) i spytać ile zedrą...
    Jak to "komputerowa" robota to najlepiej jakby "zaprzyjaźniony"
    był np. piekarz :> - nie grozi konkurencja :) (w żadną stronę).

    > + jesli czegos nie rozumiem to prosze o wytlumaczenie :)

    ...już lepiej ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-19 22:28:15
    Od: "gregor" <g...@s...pl>

    W artykule
    ortezjan.zabrze.pl,
    niejaki(a): Gotfryd Smolik news z adresu <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > ...już lepiej ?? :)

    mam 2 opcje

    1- ojciec jest taksowkarzem (czy moze zlecic mi tego typu prace ?), moje
    zadanie bedzie polegalo na administrowaniu serwerem, ktory udostepnia
    poczte, bazy itd...
    2- faktycznie pojsc do znajomej firmy...

    i ponownie pytanie dot. 1 pkt.
    (czy moze zlecic mi tego typu prace ?),

    pozdrawiam

    gregor

  • 6. Data: 2004-10-20 07:28:21
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "gregor" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystaniu go do roznego dostepu dla roznych uslug.
    > do spolki mam kolege, ktory tez ma te same plany co ja i robimy to razem.

    1. działalność zarobkowa lub zawodowa, ciągła zorganizowana czyli:
    działalność gospodarcza - jeśli przedajecie "ciągle, wielu klientom, w
    sposób zorganizowany" to musicie mieć działalność.

    2. jeśli będziecie podwykonawcą, np. znajdziecie przedsiębiorcę, który
    będzie obsługiwał klientów, a wam zleci jedynie outsourcing komputerów, to
    macie tylko jedną umowę, więc nie ma przesłanek, że prowadzicie DG, nie
    musicie się rejestrować.

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-10-20 08:34:26
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

> [...]
    > macie tylko jedną umowę, więc nie ma przesłanek, że prowadzicie DG, nie

    Sorki ze sie wpinam w watek ale to mi bardzo przypomina moja sytuacje.
    Samozatrudnienie.
    Duza firma obsluguje klientów, robote zas zleca takim jak ja -
    podwykonawcom.
    Pracuje tylko dla tej jednej firmy, mam jedna umowe. Oczywiscie Firma nie da
    sie praekonac ani do umowy o prace ani zlecenia, ani nawet o dzielo.
    Generalnie sytuacja pasuje jak ulal do zacytowanego punktu. Czy na prawde
    nie
    ma przeslanek, ze kazdy z nas, podwykonawców prowadzi DG, i nie musimy sie
    rejestrowac?

    PawelZ
    -----------

  • 8. Data: 2004-10-20 09:45:34
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > ma przeslanek, ze kazdy z nas, podwykonawców prowadzi DG, i nie musimy sie

    inaczej - nie macie obowiązku działać jako DG, otherwise musielibyście (bez
    wyboru).

    Zapewne zleceniodawca nie będzie zainteresowany umową o pracę ani żadną
    inną, gdyż nie ma ochoty np. brać na siebie obowiązków płatnika podatku -
    przy przedsiębiorcy (w rozumieniu dawnego kupca rejestrowego - a nie
    43(1)kc) nie ma takiego obowiązku.

    p.
    W,

  • 9. Data: 2004-10-20 10:29:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Bozoo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ sie praekonac ani do umowy o prace ani zlecenia, ani nawet o dzielo.

    Niemożliwe. Niemal :) (no, może wykonujecie umowy o roboty budowlane,
    może jesteście ajentami...).
    Niemniej punkt oporu jest inny: firma ZAWIERA z wami umowi
    najprawdopodobniej będącymi umowami o dzieło lub usługę - podlegające
    pod zasady umowy zlecenia - tyle że tych umów nie chce zawierać
    z wami OSOBIŚCIE.
    Ty jako "człowiek nie prowadzący DG" możesz wykonać usługę w ramach
    umowy zlecenia - i taka umowa jest z p. widzenia podatkowego nazywana
    "umową osobistą".
    I ten sam ty :) ale jako "prowadzący DG", czyli deklarujący że się
    na tym zawodowo zna (!) możesz TO SAMO (może są jakieś drobne wyjątki)
    zrobić jako "firma".
    Jedno i drugie JEST zleceniem (lub dziełem) !!
    No i "oni" NIE CHCĄ umów "osobistych" - i tyle.

> [...]
    >+ nie
    >+ ma przeslanek, ze kazdy z nas, podwykonawców prowadzi DG, i nie musimy sie

    Ależ to jest inaczej !!
    To zależy czy kontrahent zechce rozmawiać z tobą jako "osobą fizyczną
    bez DG".
    Piszesz że NIE zechce. To o co chodzi ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-20 15:58:52
    Od: "gregor" <g...@s...pl>

> [...]
    > komputerów, to macie tylko jedną umowę, więc nie ma przesłanek, że
    > prowadzicie DG, nie musicie się rejestrować.

    mam 2 opcje do wyboru i nie wiem czy 1 jest mozliwa, bo moj ojciec jest
    taksowkarzem i placi juz ten ZUS. Czy moze zalozyc druga firme, ktora bedzie
    zajmowala sie tym czym ja w tej chwili a mnie bedzie zatrudnial na umowe
    zlecenie badz umowe o dzielo ?

    2 opcja to taka, ze mam zaprzyjazniona firme i cala sprawa bylaby dosc
    skomplikowana i nie wiem czy realna do wykonania. Otoz firma ta udostepnia
    mi net, za ktory w tej chwili nie place ani zl., lecz gdybym zacza pobierac
    oplaty za oferowane uslugi, firma ta by rowniez chciala z tego czerpac
    korzysci :) I jest taki pomys by spisac umowe, w ktorej to ja jako osoba
    wykonujaca pewne czynnosci bede sie dzielic zyskami z firma w zamian za to,
    ze udostepniaja mi lacze :)
    Byc moze nieco namieszalem ale jest to chyba dosc proste rozwiazanie dla
    mnie, lecz nie wiem czy dopuszczalne przez prawo i te wszystkie przepisy ...

    gregor

    --
    www.szu.pl