    From: "Tomek" <s...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: big problem
    Date: Thu, 12 May 2005 16:32:57 +0200

    Użytkownik "Wiesiek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:d5qmjv$nac$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > VAT
    > 7 z wykazana olbrzymia kwota do zapłaty. Potem zrobilem korekte gdzie VAT
    > wykazany jest do przeniesienia. Niestety Pani w US stwierdziala ze musze
    > wplacic cala kwote a potem wnosic o stwierdzenie nadplaty. Dodatkowo
    > odmowila przyjecia deklaracji uprzedzajac mnie ze jesli ja wysle poczta do
    > wezwie mnie do jej anulowania!!??
    > Chcialem zaznaczyc ze kwota w deklaracji jest tak duza ze przekracza moje
    > przychody najbliższych lat.
    >
    > Nie wiem co robic :
    > 1) Zlozyc korekte i czekac?? (moze powolac sie na wazny inters
    Możesz złożyć korektę i czekać. Tylko na co? Jeśli nie zapłaciłeś całości
    należności wynikającej z pierwszej wersji to nie możesz złożyć korekty.

    > 2) Mysle o czyms takim, skladam pismo z antydata ze pelnomocnictwo traci
    > moc , przed zlozeniem deklaracji i ze pomylkowo podpislem VAT nie majac
    > uprawnien w zwiazku z czym prosze o anulownie deklaracji, rownoczesnie moj
    > nieszczesny kolega sklada VAT 7 z wlasny podpisem (nie korekte ale
    > deklaracje pierwotna). (ALE TO TO CHYBA ZBYT GRUBYMI NIC MI SZYTE)

    Pozwól, że nie skomentuję

    > 3) Ide do naczelnika i prosze go na kolanach o pomoc?
    o tym zaraz

    > No i pytanie ? Czy ktos zna podstawe prawna takiego zachowania US czyli :
    > 1) odmowa przyjecia korekty
    nie ma podstawy do odmowy przyjecia korekty (oczywiście jeżeli wszelkie
    wymogi formalne były spełnione: deklaracja była podpisana i do korekty
    dołączyłeś pismo wyjasniające przyczyny jej złożenia)

    > 2) jasny przepis z ktorego wynika za musze zaplacic to co wykazlaem w
    > deklaracji pierwotnej
    czy dobrze zrozumiałem: mam Ci wskazać przepis, który nakłada obowiązek
    zapłaty tego co się wykazało w deklaracji? Chyba chciałeś zadać pytanie:
    jaki przepis uzależnia możliwość złożenia korekty deklaracji od wpłaty
    należności wynikającej z pierwotnej wersji deklaracji. Jest taki przepis: w
    twoim przypadku art. 81a par. 1 pkt 3) Ordynacji podatkowej.

    > 3) no i czy mamy tu do czynienia z nadplata?? wg. mnie nie poniewaz
    > podatek nie zostal zaplacony wiec nie ma potrzeby skladania wniosku o
    > stwierdzenie nadplaty

    tu nie mamy do czynienia z nadpłatą, bo nic nie zapłaciłeś. Za nadpłatę
    uważa się m.in. kwotę podatku nadpłaconego lub nienaleznie zapłaconego (art.
    72 par. 1 pkt 1) OP). Czyli klasyczny pat: nie wpłaciłeś należności
    wynikającej z pierwszej wersji (i jak rozumiem nie wpłacisz) i nie możesz
    złożyć korekty deklaracji oraz wniosku o stwierdzenie nadpłaty.

    > Bardzo prosze o pomoc.

    Proszę bardzo:
    oczywiście możesz iść do naczelnika US i przedstawić sprawę, ale wątpię żeby
    zgodził się uwzględnić korektę. Przepisy póki co nie pozwalają... (piszę
    "póki co" bo lada chwila art. 81a będzie miał prawdopodobnie zupełnie nowe
    brzmienie)

    proponuję, żebyś mimo wszystko poszedł do Naczelnika, przedstawił sprawę i
    poprosił go o pilne przeprowadzenie kontroli za ten okres, którego ma
    dotyczyć korekta. Tylko decyzją można zmienić w twoim przypadku kwotę
    zobowiązania. I przy okazji poprosić o zaniechanie wszelkich czynności
    egzekucyjnych do czasu zakończenia postępowania. Wydaje mi się, że jest to
    jedyne proceduralnie poprawne postępowanie, które może wybawić cie z
    opresji.
    Wszystko to opisz i złóż w US i licz na to, że kontrola prędko dojdzie do
    skutku.

    > pozdr.
    > KJ

    tomek